HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fred Eaglesmith
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/11 :  02:15:37  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ja vad säger man, helt jäla underbar, så bra att jag kan lyssna på det hur mycket som helst.

Skivan som fått mig i spinn är en gammal en, ny för mig dock.
Drive-In Movie

Uschligt bra.

Ett lätt coutry stuk på det men glöm den där smöriga saken många tänker på. Singer Song writer mer, med lite country stuk.

Texterna är helt underbara, berättar en story, det går jag igång på.

Har sett dem live på en "blues and roots festival" i Byron Bay Australia. Grym livekonsert. Eric Bibb var grym med på den festivalen. Jeff Lang gjorde intryck med.

I varje fall, Fred Eaglesmith verkar vara okänd på forumet, så jag tänkte väcka honom till liv här.

Här kan ni lyssa på småstycken av låtarna i horribel kvalitet.
http://www.fredjeaglesmith.com/proddetail.php?prod=094DRV

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Edited by - Claes_Ireland on 2008/01/11 02:18:45

traveller
Member

132 Posts

Posted - 2008/01/11 :  05:25:40  Show Profile Send traveller a Private Message
Här har du en till som gillar Eaglesmith.

» Min anläggning
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2008/01/11 :  07:52:47  Show Profile Send SW a Private Message
Nej inte är han okänd. Har några skivor av honom. Spelade "Lipstick Lies & Gasoline" från 1997 bara för ett par dagar sedan. En kanonskiva.

S
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/11 :  12:57:43  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag har den skivan med, gillar Drive-In bättre. Lipstick är mer rockig, en smaksak.

Okänd är han inte helt, men jag gjorde en sökning på Eaglesmith i forumet, arkiverad poster med, fick en träff, och det var bara namnet på en skiva. Så, för forumet som sig, inte alla personer alltså, så verkar Eaglesmith vara lite okänd.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000