HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Prisvärda golvare med bra bas
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RigorMortis
Member

110 Posts

Posted - 2002/12/13 :  19:25:35  Show Profile Send RigorMortis a Private Message
Tja... Rubriken säger det mesta. Är intresserad av golvare för högst 10 kkr (även begagnade) med fet bas. Bra diskant och mellanregister gör ju inget det heller. Förslag?

Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin...

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/13 :  21:31:45  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by RigorMortis

Tja... Rubriken säger det mesta. Är intresserad av golvare för högst 10 kkr (även begagnade) med fet bas. Bra diskant och mellanregister gör ju inget det heller. Förslag?



Hej RigmorMortis!

Vad man skall rekommendera till dig beror bla på ditt musikintresse!
Om du mest lyssnar på "modern" musik på högvolum eller Hevy metal etc så kanske ett par Audio Pro black eller blue skulle kunna vara något för dig.
Mvh
Kenth

" varför nämnes alldrig Audio Pro på detta forum?"
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/12/13 :  21:38:09  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Ino Audio pI60 beg. kanske?

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

AU
Member

86 Posts

Posted - 2002/12/13 :  22:49:15  Show Profile Send AU a Private Message
quote:
Originally posted by Thomas A

Ino Audio pI60 beg. kanske?

T



Svårt att överhuvudtaget hitta begagnade, och när det finns brukar de väl kosta mer än 10.000?

MVH
AU

Collecting stars..
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2002/12/13 :  23:24:05  Show Profile Send Saro a Private Message
olydig som jag är så tänker jag spräcka din budget lite.. B&W dm604S3 har rätt bra bas ifall man bara placerar dom rätt..
pris:13 000 kr nya
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/12/13 :  23:46:37  Show Profile Send Thomas A a Private Message
AU,

byggsatsen kostar ju 13000, så jag tänkte kanske att ett par beg skulle gå runt 10 k kanske.

t

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Neo
Member

53 Posts

Posted - 2002/12/14 :  15:41:33  Show Profile Send Neo a Private Message
Måste rekomendera de högtalare jag har, ett par Dali suite 3.5. Mer bas en vad de kan ge behöver du inte ;) Nypriset ligger på 8995:- på hifiklubben. Dom ingår inte i deras ordinarie sortiment men kan beställas, det går även att hitta beg. till mycket bra priser.

Länk till dem --> http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=7&UUMID=33&PID=80

Lycka till /jonas

neo
Go to Top of Page

mathiasl
Starting Member

25 Posts

Posted - 2002/12/14 :  23:09:35  Show Profile Send mathiasl a Private Message
fyndborsen.se säljer ut demoex av Audio pro black diamond för 4295:-
men har någon uppfattning av hur de låter?
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/12/15 :  00:23:42  Show Profile Send n/a a Private Message
AP Black Diamond har ett ganska "slankt" och öppet ljud med fin baskoppling till rummet. Men det märks alltför mycket att det är väldigt billiga element, särskilt i de övre registren. Dessutom går basen inte särskilt djupt. Men vad kan man egentligen begära av golvare för under 5000:-?

AudioPro har ett par nya golvare "SA-5" för 5000:- som testades i senaste numret av HIGHfidelity med gott betyg. Jag skulle nog lyssna på dem först, de är troligtvis lite bättre än "gamla" Black Diamond.

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/12/16 :  13:02:46  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by RigorMortis

Tja... Rubriken säger det mesta. Är intresserad av golvare för högst 10 kkr (även begagnade) med fet bas. Bra diskant och mellanregister gör ju inget det heller. Förslag?


NHT 2.5i (eller utan i:et) begagnade kanske kan fås för 6 - 7 tusen kronor. Det har i alla fall en något "fet" bas, i mitt tycke något överdriven. Men de passar antagligen dig mycket väl med tanke på dina önskemål. Mellanregistret och diskanten låter rent, de har ganska rak frekvensgång (ovanför basregistret) till skillnad från många andra högtalare. Sedan finns det en nyare NHT ST4 tror jag den heter för ca 10000? kronor nypris. Jag har ej hört dessa än, men antar att de liknar de gamla i ljudet, förhoppningsvis med inte lika kraftigt basljud.

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/12/16 :  13:07:43  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by RigorMortis

Tja... Rubriken säger det mesta. Är intresserad av golvare för högst 10 kkr (även begagnade) med fet bas. Bra diskant och mellanregister gör ju inget det heller. Förslag?


Ett par begagnade Canton Ergo RC-L borde väl fungera. Kan hittas från ca 8 kkr... Inte min typ av högtalare men hifi & musik gillade dem. Bom-bom-högalare brukar de skämtsamt kallas här ibland

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000