HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 KALLA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2008/01/06 :  12:41:37  Show Profile Send plind a Private Message
Vilken tjej Såg ni sista rycket i backen

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/01/06 :  12:43:46  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Helt makalöst, som hon knäckte i backen!

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/01/06 :  13:07:01  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jag var helt övertygad om att hon lätt skulle vinna denna backtävling, hon startade cirka 40 sek efter finskan och vinner med nästan lika mycket, det säger väl allt om hennes åkning, världsklass

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2008/01/06 15:59:08
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2008/01/06 :  13:14:16  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag såg tyvärr inte loppet direkt men kollade in rycket nu på svt.se. Grymt imponerande! Vilken tempoväxling! Får hon bara vara hel så blir hon en riktigt stor stjärna.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/01/06 :  13:59:45  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Instämmer grymt imponerad
Vilket ryck, hon bara försvann iväg

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/06 :  20:27:08  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Vill inte pissa på någons parad men hade en svensk varit i ledning och en finne, ukrainare eller varför inte ryss, gjort det där hade det påpekats att det där är lite onturligt bra, vad har hon knaprat? Hon är ju bara 20, kan inte vara nog hård i kroppen för att palla så många race på kort tid utan svacka och så vidare.

Är skidsporten ren? Inte, herrsegraren har ju misstänkliggjorts av andra aktiva. Norrbaggar i synnerhet.

Jag bara ber, tror och hoppas att Kalla är ren som den vita dräkten hon åker i. Jag gillar att kolla på skidåkning. Brukade kolla på cykel men efter all doping går det inte längre.

Men oaktat allt det där, jag satt på soffkanten med hög puls, grymt Kalla, grymt. Jag fick psykbryt när hon kollade bakåt innan klättrandet började. Jag trodde det var, fan jag har en dålig dag koll, men det var mer, jag har softat hit hur sakta har det egenligt gått koll. :) Helt underbart att se. Vilket klipp hon hade uppför, oj oj.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/06 :  21:32:23  Show Profile Send FBK a Private Message
Det har du rätt i Claes_Ireland, och jag tror nog att hon är ren. Men jag vet en jobbar kompis som lär ta upp detta, han är Finne och har fått lidit mycket pga Finnarnas spruthistoria för ett gäng år sedan.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2008/01/06 :  21:42:25  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
DU kan få lite mer ammo om finnar och doping då. Virpi har varit avstängd för systematisk bloddoping, avstängd i 2 år. Årets tränare i Finland har också varit dopingavstängd, samma härva.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2008/01/06 :  22:36:35  Show Profile Send plind a Private Message
Idag var det nog snarare Virpi som åkte sakta än Kalla som åkte extremt fort. Kalla hade säkert kunnat åka fortare om det krävts, hon är den klart starkaste i uppförskörningar i hela startfältet men idag var det flera andra tjejer som tog backen betydligt snabbare än hon.
Misstänksam blir jag mot åkare som för det mesta visar mediokra resultat men så fort det blir större mästerskap(OS,VM) så är de plötsligt flera klasser bättre Finnen Myllylä och Esten Veerpalu var fina exempel på det... Finnarna oxå innan dopingskandalen. Har för mig att nästan hela laget plus tränaren åkte dit
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2008/01/07 :  00:19:23  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
DU kan få lite mer ammo om finnar och doping då. Virpi har varit avstängd för systematisk bloddoping, avstängd i 2 år. Årets tränare i Finland har också varit dopingavstängd, samma härva

Ojdå...Har inte följt skidsporten direkt efter att en viss Mühlegg härjade och som fick en att må illa. Har inte samma tålamod som en del andra sport intresserade har jag märkt, dvs så fort något uppdagas så tappar jag intresset då jag tycker att fuskarna alltid kommer för lindrit undanMin syn är Livstids avstägning = troligtsvis klart mindre problem med fusk,då är liksom karriären över för gott. Hårt tycker en del kanske, men rättvist mot dem som inte fuskar och som verkligen sliter för framgångaran på ett ärligt sätt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2008/01/07 00:19:55
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/01/07 :  00:34:20  Show Profile Send Larsho a Private Message
Claes_Ireland

Kan hända att Kalla inte har den riktiga hårdheten ännu men hon har ngt viktigare, nämligen vinnarskalle o rejäl dos av jävlar anamma.

De flesta som hade gjort en liknande vurpa hon gjorde för några lopp sedan hade legat kvar en stund o sedan skyllt på det i mål, men hon reste sig snabbt o åkte i kapp övriga igen och slutade tvåa i mål.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2008/01/07 :  08:03:51  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
quote:
Idag var det nog snarare Virpi som åkte sakta än Kalla som åkte extremt fort.


Ja, Kalla hade bara nionde bästa tid om man bara ser till (går-)dagens lopp.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/01/07 :  10:29:47  Show Profile Send Larsho a Private Message
Boergars

Är rätt säker på att Kalla kunde åkt betydligt snabbare, cirka 1 minut snabbare men valde den taktiska sidan istället, vilket var helt rätt.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000