HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Synthesis Pride någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2008/01/03 :  18:43:38  Show Profile Send JayBee a Private Message
Hej

Någon/några på forumet som har erfarenhet av den italienska cd-spelaren Synthesis Pride, som helst har eller har haft en sådan?

Har själv varit och lyssnat hos Audio Concept och tyckte om den både ljud- och utseendemässigt men det är alltid svårt när man hör en apparat för första gången i en övrigt helt okänd anläggning. Jag bor inte nästgårds till huvudstaden, tyvärr annars kunde jag ju gjort fler besök. Det jag vill veta är hur den fungerar i vanliga livet, tillförlitlighet? användarmässigt? men även ljudmässigt. Själv eftersöker jag mjukheten i ljudet från en anläggning och skyr allt vad som kan finnas av hårdhet och vasshet.

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2008/01/08 :  08:21:41  Show Profile Send JayBee a Private Message
Verkligen ingen på forumet som haft med denna spelare att göra?
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/01/08 :  08:59:04  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Litet har jag haft med den att göra - men emellertid inte i den omfattning du efterlyser JayBee.

Jag har i likhet med dig lyssnat på Synthesis Pride hos Audio Concept i samband med att jag terroriserade Stockholms bättre hifi-butiker med att provlysna högtalare för sisådär tre år sedan. En period var det ganska vanligt att Audio Concept hade Pride uppkopplad så den fick vara källa för ett antal högtalare när jag provlyssnade. Men det var alltså inte primärt CD-spelaren jag utvärderade.

Mina intryck av Synthesis Pride är att den gör sitt jobb bra i prisklassen utan att sticka ut på någon parameter. Jag uppfattade aldrig att den var spetsig, spretig eller hård - snarare det motsatta utan att vara mörk eller luddig. Jag fick aldrig intrycket att Pride slog igenom utan respektive högtalare kunde prestera utifrån sina egenskaper.

Hur det vardagliga användandet är kan jag inte ge något omdöme om, eftersom den aldrig funnits i vårt hem. Och så är den väldigt läcker med träinslagen - för att inte tala om träfjärren som (i alla fall då för tre år sedan) hörde till. Storleken var också ett plus - som en A4 vill jag minnas.

När det blev dags för oss att skaffa CD-spelare föll den bort av två skäl:
1) Pride hade inga balanserade utgångar (vilket vi ville ha eftersom förstärkaren har det)
2) Vi tyckte att ljudet från CD-spelare i en högre prisklass motiverade prisskillnaden (Valet föll på BlueNote Koala Tube)

Hade inte dessa omständigheter funnits hade Pride funnits med i matchen längre, för som sagt - ljudet var det aldrig något fel på.

mvh/ Jörgen G

edit - lite tillägg i lyssningsomdömet

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2008/01/08 09:03:55
Go to Top of Page

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2008/01/14 :  10:51:29  Show Profile Send JayBee a Private Message
Tack för svaret.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000