Author |
Topic |
|
AndersP
Member
1563 Posts |
Posted - 2007/12/30 : 19:29:17
|
Min Thule PR350b har bara en helt analog ingång. Ingången kan konfigureras som balanserad stereo eller oballat 5.1. Jag använder i min setup bara R, L, SR och SL oballat.
Har tänkt bygga en liten fjärrkontrollerad tillsats/patchbay som tillåter inkoppling av flera apparater via den analoga ingången. Ingen aktiv signalbehandling altså utan bara ett gäng reläer som styrs av min programmerbara fjärrkontroll på nåt sätt. Ja och en massa kontakter förstås. Nån sorts logik kommer man väl heller inte ifrån, men strömförsörjningen borde kunna lösas med en väggbula anser jag. Eller....
Finns det nån expert här som känner till bra lösningar på detta eller har konstruktionsförslag?
Kanske finns tom. färdiga produkter/byggsatser som skulle passa mig? |
Linkwitz Orion Center: Ino Audio piM Surround: 6 x Ino Audio a2 |
|
Ampalang
fd. drbob
1136 Posts |
Posted - 2007/12/30 : 19:40:21
|
Vad är det du har tänkt ansluta?
Du har ju ingångar längst ner till vänster för SAT, TV, LD/CD osv.
Vad är det förresten som inte är analogt med dem?
EDIT: Från manualen. quote: 1. Input selection The input selection is very flexible, so it can suit many different home theatre and stereo installations. It is possible to switch between seven different inputs, which are directly accessed by keys on the front panel or on the remote control.
|
Edited by - Ampalang on 2007/12/30 19:42:40 |
|
|
AndersP
Member
1563 Posts |
Posted - 2007/12/30 : 20:27:17
|
Jag har tänkt ansluta en Bluerayspelare, HTPC eller PS3 i första hand. Vinylspelare via RIIA-box i andra hand. Ingången är upptagen av min DVD-spelares analoga utgångar nu så att jag kan spela DVDA och SACD.
Ingångarna längst ner till vänster är nog analoga, men de tas internt till en AD-omvandlare, surroundprocessor och slutligen DA-omvandlare före utgångsbufferten. Fördelen är att man kan använda Prologic II på signaler med spatial information, men till riktig hifi kör man förstås analogingången ( pure audio input ) eller digitalt via de interna DA-omvandlarna.
Hade de nya "superljudformaten" från Blueray, DVDA och SACD kunnat tas digitalt ut från källa hade problemet förstås varit mindre, men som det ser ut idag blir man tvungen att ut dessa med 6 kablar/källa för 5.1. Att koppla en vinylspelare via AD/processor/DA? Inte hos mig om jag säger så. |
Linkwitz Orion Center: Ino Audio piM Surround: 6 x Ino Audio a2 |
|
|
|
Topic |
|
|
|