HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 SÅLD Låses
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2007/12/28 :  21:35:11  Show Profile Send Loopen a Private Message
SÅLD

Edited by - Loopen on 2007/12/30 10:52:48

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/12/28 :  23:08:08  Show Profile Send jonasz a Private Message
Det här är en RIKTIGT bra kamera för det priset, skulle själv om jag inte redan köpt två stycken...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2007/12/28 :  23:34:57  Show Profile Send Loopen a Private Message
Jag får hålla med. Anledningen till att jag säljer den är att jag köpte den till familjen (fotar med systemkamera annars) men efter att den legat här oanvänd sedan i höstas så säljer jag den billigt till bättre behövande.

//Kim
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/12/29 :  01:27:35  Show Profile Send edison a Private Message
Ordet "glapp" eller "plastig" är väsensskilda från hur denna är byggd mekaniskt.Ovanligt idag överhuvudtaget med så fysiskt "tajt" ihopsatta kompakter.
Syns ju inte i några specar, men är mkt trevligt, tycker iaf jag.




SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/12/29 01:28:07
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2007/12/29 :  11:32:05  Show Profile Send Loopen a Private Message
Hämtat från Panasonics hemsida.....

Leica optik med 10 x zoom ,28-280 mm

Optisk bildstabilisator och Intelligent ISO kontroll.

Uppgraderad bildprocessor #8220;Venus Engine 3"

Ljusstark och högupplöst 3 #8220; LCD skärm

7,2 megapixel upplösning

TZ3 har 28 mm vidvinkel, 10 x zoom, bildstabilisator och flera specialfunktioner för resenärer.

Trots att TZ3 är tekniskt mycket avancerad och innehåller en mängd olika funktioner är den ändå liten och ryms lätt i fickan, för att alltid kunna tas med på resor och aktiviteter.
TZ3 har både optisk bildstabilisator och intelligent ISO-kontroll som i kombination markant minskar risken för suddiga bilder. Bildstabilisatorn kompenserar för fotografens handskakning medan ISO-kontrollen automatiskt upptäcker om motivet är i rörelse och justerar slutartid och ISO-inställning för att uppnå maximal skärpa.
För att underlätta fotograferingen på resan har kameran motivprogram anpassade för bland annat flyg, strand, landskap och solnedgång. På tillbehörslistan finns bland annat ett dykhus för fotografring nedtill 40 meters djup och ett motivprogram även för detta ändamål. Andra anpassade funktioner är Travel Date Setting som håller kronologisk ordning på bilderna som tas på resan. Man kan även ställa in tid och datum för upp till 74 olika platser i världen. Optiken kommer från Leica och tillsammans med en upplösning på 7,2 megapixel uppnås en mycket hög bildkvalité.

Dessutom både EISA och TIPA utmärkelse 2007
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2007/12/29 :  20:30:02  Show Profile Send Loopen a Private Message
Bokad
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000