HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Små nålar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Spadix
Starting Member

13 Posts

Posted - 2007/12/24 :  14:40:16  Show Profile Send Spadix a Private Message
Hej och god jul på er alla!

Har en tid suttit i byggtankar. Projektet som avses är ett par små högtalare att ha vi datorn då jag oftast lyssnar på musik där. Det slog mig att man kanske kunde bygga ett par små nålhögtalare eller liknande med så kallade "fullrange"- element. Jag är absolut inte på jakt efter några "taklyftare" utan bara ett par små högtalare med bra ljud.
Vad tror ni om detta?

MVH
Alex, a.k.a. Spadix


Dator -> Corda Cantate -> HD600

Spadix
Starting Member

13 Posts

Posted - 2007/12/25 :  22:31:37  Show Profile Send Spadix a Private Message
Jag tolkar tystnaden som om detta var en dålig idé.
Någon som har tips på någon annan högtalare (både DIY och fabriksbyggd) som kan användas vid datorn? Tips på förstärkare är också hjärtligt välkomna.

Dator -> Corda Cantate -> HD600
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/26 :  00:04:25  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Absolut ingen dålig ide, men kanske skulle tråden ligga under DIY?

Vill du ha förslag på "nålar" så har det byggts en del sådana bland medlemmarna, jag har själv bara provat Zigmatornet i "nålformat", detta tillsammans med Fostex FE-103Z.
Nackdelen med dessa är kanske höjden som är 150 cm, detta kanske kan kompenseras av att djupet och bredden är 12 x 15 cm.
Är du intresserad av Zigmatorn kan jag maila en ritning till dig, de har även använts (av andra) tillsammans med billiga bilhögtalare med gott resultat.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000