HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bästa plattorna 2007
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2007/12/20 :  14:08:24  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Året går mot sitt slut och det kanske är dags att utse årets bästa skivsläpp.
En topp 3 lista är ju det vanligaste i dessa sammanhang så jag kör på den linjen. Dels för att det är enkelt, samt att det i mitt tycke inte utkommit så många fler bra skivor i år.

1:a plats går till Roger Karlsson och hans platta #8221;Brev från Ågesta#8221;. Mannen som varit professionell musiker sedan tidigt 90-tal med bland annat bandet Tuk Tuk Rally, men ändå är helt okänd för den stora massan. Pop-rock på svenska som håller betydligt högre klass både musik & textmässigt än ALLA andra i dagsläget. Skivan som släpptes förra året med titeln #8221;Indiansommar#8221; var även den med på min lista 2006. Dessutom rätt bra ljudkvalitet på båda skivorna trots (eller kanske tack vare!?!) lågbudgetproduktioner.

2:a platsen går till Nikki Sixx#8217;s soloprojekt Sixx AM. Basisten/låtskrivaren är ju mest känd för sin tid i Mötley Crue samt nästan lika känd för sitt drogmissbruk. Denna platta behandlar just det senare och har titeln #8221;Heroin Diaries#8221;. Hårdrock med lite mer finess än Mötley Crue och duktiga musiker & sångare. Har önskat mig boken med samma namn i julklapp och hoppas Tomten vet att jag varit snäll under det gångna året. Bra ljud på denna också.

3:e platsen går till en annan hårdrock legend från 80-talet. WASP med Blackie Lawless i spetsen är tillbaka med besked i och med plattan #8221;Dominator#8221;. Av alla närmare 20 plattor med bandet så rankar jag denna som en dom 3-4 bästa. Inte så mycket HiFi men ett jäkla ös.

God Jul & Gott Nytt år på Er.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/12/20 :  14:22:32  Show Profile Send matte76 a Private Message
Finns redan en likadan tråd: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=65315

Enligt mig har det kommit massor av bra skivor i år, se min lista i tråden ovan.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/20 :  14:24:41  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Wasp? Hade nästan glömt dem... kanske ska kolla upp detta?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000