HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Antivirus Test
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/12/20 :  14:01:51  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Intressant test

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse/report16.pdf

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/12/20 :  17:50:08  Show Profile Send dwain a Private Message
hmm jag kör gratis versionen av avira antivir det funkar asbra. Kan inte vara mer nöjd. Det körde rätt över norton å fixade datorn rejält så den går som en klocka numera
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/21 :  02:20:13  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Avira antivir har jag bara bra erfarenheter av, tyvärr har jag provat AVG på tre burkar för 2 år sen drygt, det fick burkarna att stå still, slöade ner dem så att det inte var sant. Då åkte avira in, och allt snurrade på som det skulle.

Till min glädje fick det där testet mig att se att de äntligen gör en Vista 64 bits version, när jag byggde ihop min burk så fanns det inte, så jag blev tvungen att köra något annat, men idag avinsatllerades det och avira installerades. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/21 :  07:39:55  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Tackar för tipset om Avira.
Har tidigare kört Norton som saggade datorn något enormt och numera använder jag AVG som tyvärr inte känns lika bra som det brukade göra.

Ska nog prova Avira

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/12/21 :  18:22:58  Show Profile Send Roq a Private Message
Var läser ni ut att AVIRA skulle vara så bra? Den får ju bara ratingen "standard" i slutbedömningen. Den har ju bara bra scanninghastighet och hittar många virus men ger en massa falska varningar.
Nån som verkar vass på alla punkter är ESET NOD32.

Skulle ha varit intressant med ett test där man också ser hur mycket varje virusprogram påverkar datorns prestanda.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/21 :  22:18:01  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nja, den hamnar precis över gränsen för felrapportering bara, det är allt om du läser vidare. Den får 16 fel istället för 9, om du kollar vilka felen är så är det obskyra program som jag inte ens hört talas om så inget problem för mig.

Avira slöar inte ner datorn så hårt, AVG sänker den totalt. Det är min erfarenhet för drygt 2 år sen. Med AVG så blev det outhärdligt, det gick inte att ha det kvar.

Nu är jag tillbaka med Avira, nu producerar de en Vista 64bit kompatibel version, det gjorde de inte i höstas.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/12/21 :  22:40:39  Show Profile Send Roq a Private Message
OK, man blir ju nyfiken. Just det där med att slöa ner är trist (och bra då med AVIRA tydligen).
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/22 :  00:10:23  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Viss reservation för att det var 2 år sen jag testade AVG, då var det en katastrof i prestandaväg. Nu kan man hoppas att det är bättre. I vilket fall som helst så har AVIRA varit intstallerade på fyra burkar, jag har installerat dem, och det har inte dykt upp problem under cirka 1.5 år som de användes. Återigen, viss reservation för att det kan ha ändrats med tiden.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/12/22 :  09:32:26  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Jag har använt AVG i några år och har inte märkt någon prestandasänkning alls, är det just scanningen som sänker datorn för en del eller är det också när programmet bara ligger i bakgrunden?

Min förra dator jag hade AVG på var en AMD Athlon XP 2700+ med 1 Gig ram och Windows 2000 Pro, inget prestandamonster alltså.

Är programmen gratis så är det ju bara att prova vilket man tycker funkar bäst, det är ju inte så mycket jobb trots allt.

Kanske ska testa Avira för att se hur det är

PS. Norton produkterna kommer aldrig i närheten av min dator igen, snacka om att slöa ner och sabba det mesta, detta gäller både brandvägg och antivirus.

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/12/25 :  17:01:09  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vi satt och testade server och klient versionen på NOD32 i Fredags, verkar vara ett snabbt och smidigt virus program. Testade även Avast och efter det var nästan gråtfärdiga, efter den installationen. (server) där snackar vi seg installation. tog nog 20min med alla uppdateringar.

Så vi skall nog gå från Symantec till NOD 32 där jag jobbar idag. Vi sparar ca 100.000 på en 3års licens.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/12/25 :  23:10:50  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Seg installation med uppdateringar är inget som bekymmrar mig, det sker bara en gång, installationen alltså. Så det struntar jag i. Det sker i bakgrunden med, jag startar det, går och kollar på TV, så 5 eller 20 minuter, spelar ingen roll.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000