HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hawkwind någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/12/19 :  19:10:18  Show Profile Send Zombie a Private Message
Också ett kul, intressant band där medlemmarna åkte karusell ut och in och förändrades med tiden. Själv gav jag upp efter Quark, Strangeness and Charm.
Någon som har anekdotiska kommentarer om bandet?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/12/19 :  19:23:38  Show Profile Send svejk a Private Message
Inga anekdoter men jag gillar dem. Denna låt spelar jag som referens när jag bytt något i anläggningen.

http://www.youtube.com/watch?v=0tDgzBd2hD4


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/12/19 :  19:37:56  Show Profile Send Zombie a Private Message
Hehe, en gammal goding. Bruttan ovanligt välklädd den här gången. Låten ska enligt uppgift handla om en cykel, men vad vet jag.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2007/12/19 19:39:31
Go to Top of Page

Absolute Audio
Member

81 Posts

Posted - 2007/12/19 :  22:22:48  Show Profile Send Absolute Audio a Private Message
Anekdoten om detta band är väl att dom skapade en LSD brist i varenda stad dom besökte!


Följ oss på Facebook
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/12/19 :  22:24:57  Show Profile Send iroise a Private Message
Har några skivor med dem men har aldrig varit riktigt nere med dem däremot gillade jag Amon Duul mera som jag tycker har iaf lite beröringspunkter!
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/19 :  23:24:19  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag har en GAMMAL Hawkwind skiva liggandes någonstans (fast alla hawkwinds skivor är ju gamla).
"Sam Gopals Dream" heter den och den gjordes under "Lemmy-perioden", kommer ej ihåg vilket år.

Hyfsat flummig är den iaf

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/12/19 :  23:50:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag ägde en gång i tiden deras första LP, från 1970.



Den spelades flitigt i studentrummet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2007/12/19 23:50:50
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/12/20 :  12:57:25  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Jovars, brukade lyssna mycket på dom, men har sålt alla Hawkwind vinyler. Har dock kvar två CD-skivor, den första plattan (skivomslag ovan) och Doremi Fasolo Latido som är mycket hårdare, Lemmy är med på den bl.a.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/20 :  15:51:42  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag hade fel i mitt förra inlägg, Sam Gopals Dream var inte en skiva med Hawkwind utan en grupp som hette så under 60-talet.
Kopplingen till Hawkwind ligger i att Lemmy var med i Sam Gopals Dream innan han gick med Hawkwind.

Det korrekta inlägget borde alltså vara: Jag har en skiva med gruppen Sam Gopals Dream där Lemmy är medlem precis innan Hawkwindperioden.
Sedan har jag ett par Hawkwindvinyler som ligger undanstoppade någonstans oxå

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/12/20 :  20:04:28  Show Profile Send Zombie a Private Message
CarlssonH: är den bra? Sam Gopals alltså?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/12/20 :  21:54:29  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Deras låt "Motörhead" lär ha varit den första rocklåten med ordet "paralellogram" i texten.

Det har jag även kallat mig på forum. Fast på svenska; Parallellogram alltså.

...Riktiga anekdoter hittar man i dokumentären på YouTube, och i Lemmys lattjo bok "White Line Fever".

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/12/20 :  22:23:35  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Zombie/
Jodå, den är kul att lyssna på.
Ljudkvaliteten är väl sisådär men musikaliskt tycker jag att den är OK.
Mycket flumrock som jag gillar.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/12/21 :  00:56:15  Show Profile Send Buggsson a Private Message
quote:
Ljudkvaliteten är väl sisådär


Det är väl veckans "under statement", eller var det bara min 4 CD box från Ginza som sög? Spelade den en gång och sedan var det adjö, endast pga den låga ljudkvaliteten. Musiken är ju kanon!!!

J. Ullberg
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/12/21 :  19:52:57  Show Profile Send Zombie a Private Message
Liket lever: http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=42158

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000