HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 a classic christmas night...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2007/12/13 :  09:25:33  Show Profile Send ayayay a Private Message
A classic christmas night, Scandinavium, Göteborg, onsdagen den 12/12 kl 21:00

Kom ihåg detta datum, denna tillställning, för vi kommer nog aldrig någonsin att få se något liknande.




"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/12/13 :  09:27:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Är det inte lite sent att posta det den 13? När konserten var den 12 ??

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2007/12/13 :  09:28:23  Show Profile Send ayayay a Private Message
Absolut inte, för här följer recensionen

Carola är underbar så länge hon sjunger, men sen när hennes "budskap" kommer fram så känns det hela en smula påtvingat.

Jan Malmsjö sköter sig till en början riktigt riktigt bra, är charmerande och allmänt julig. Men när det kommer till att leda kören i en gospel låt, med hjälp av ett svart häfte där texten står med mm, samt att han nu får svårt att hålla tonen. Det börjar bli lite pinsamt.

När sedan Mikeal Nykvist sätter igång att läsa ur julevangelierna med en nyfrälst entusiasm, ja, då går jag och hämtar vatten.

Nu närmar vi oss finalen när Carola säger: "Eftersom detta är sista kvällen ikväll så vill vi verkligen ge allt"
De kör något nummer man inte riktigt kommer ihåg. Mikael N entrar scenen igen och ger Lizz en riktigt bra presentation.

Det är då det händer, Liza entrar scenen, märkbart berusad, snubblandes fram till micken. Det ser ut som om det är tvättbjörnar som har stått för sminket denna afton, men dessvärre så är det ju inte hennes utseende som är det värsta. Hon börjar "sjunga"

Detta framträdande saknar motstycke. Det vrålas, det snubblas, det kramas med musiker, det maseras med pianisten (inte till hans förtjusining), det erbjuds; "I´ll do everything for you"

Och det enda man vill att hon skall göra är att lämna scenen.
Jag är glad att jag inte betalade för att se detta skräpet.

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill

Edited by - ayayay on 2007/12/13 10:06:04
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/12/13 :  10:14:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
OK,, då förstår jag,,,
Tror att detta är en förklaring av begreppet "SÅGNING"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2007/12/13 :  14:17:28  Show Profile Send ayayay a Private Message
hehehe

Jag tyckte synd om Carola faktiskt.

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/12/13 :  15:41:45  Show Profile Send B-200 a Private Message
hehehehe...grym recension. Bra jobbat ayayay

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/12/13 :  17:02:05  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Läste GP's recenssion och tänkte att denna kille måste ha vaknat på fel sida, men denna recenssion konfirmerar ju eländet. Tragiskt, inte minst för de som lagt sparpengar på denna event. Jag nöjer mig med Carolas julsång på skiva. Då slipper man garanterat snack.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/13 :  18:55:00  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Mina förväntningar om evenemanget besannades alltså... eller farhågor kanske man ska säga...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2007/12/13 :  21:09:53  Show Profile Send ayayay a Private Message
Som sagt, jag är glad att jag inte la några slantar på det här.

Säger bara det, ni skulle ha sett avslutningen

När Liza har ramlat ner från scenen, så spelar bandet nån instrumental, ganska kort låt. Upp på scenen kommer alla körsångare, Jan Malmsjö och Carola. Där frågar Carola Jan om han kan tänka sig sjunga "still natt" ihop med henne som en final. Jan tackar självklart jag framför all publik.

Orkestern stämmer upp, Jan börjar i fel tonart, och fortsätter på så vis genom hela låten. Det hjälper inte ens att Carola försöker överrösta.

När vi, publiken, skall tacka för showen (alla kommer upp på scen, utom Liza, som vid den här tidpunkten befinner sig i en bil på väg till Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg) då spelar orkestern låten, New York. Denna låt verkade stämma överens med Jans sinnes-stämmning, och han sjunger med högt, friskt och en aning falskt.
Carola får nästan dra karln av scenen.
När väl alla har gått av scenen, så förväntar iallafall vi, publiken, att bandet skall spela klart låten, men icke!
Orkestern ser att alla har gått av, och slutar tvärt att spela. Tack o hej, god natt. Ett förvånansvärt snabbt slut på den låten

Förstår dock de stackars musikerna, de fick stå ut med mycket denna kvällen.

Om ni vill höra hur Liza lät på en del av sitt framträdande så har min fru lagt ut det på sin blogg: http://halsovetaren.blogspot.com/

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill

Edited by - ayayay on 2007/12/13 21:10:32
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/12/13 :  23:01:23  Show Profile Send Ayn a Private Message
Herrejösses, Liza lät RIKTIGT illa

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/12/13 :  23:35:56  Show Profile Send svejk a Private Message
Det verkar som denna konsert passar som ett soundtrack till Nightmare Before Christmas


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/12/13 :  23:40:52  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
quote:
Det verkar som denna konsert passar som ett soundtrack till Nightmare Before Christmas



Då kan det ju inte varit för illa.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/13 :  23:46:06  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
quote:
Det verkar som denna konsert passar som ett soundtrack till Nightmare Before Christmas


Men den är ju bra... Tim Burton ju...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2007/12/14 :  15:25:14  Show Profile Send ayayay a Private Message
Liza skrämde samtliga i publiken med sina avgrundsskrik

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  15:30:23  Show Profile Send Vox a Private Message
Läste i någon av de så kallade kvällstidningarna att arrangörerna skulle ersätta besökare som inte var nöjda.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/12/14 :  16:02:04  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Lyssnade på ljudklippet på Liza... ja du...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/12/14 :  16:42:45  Show Profile Send B-200 a Private Message
satan vad det lät jävligt, enligt ljudklippet.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2007/12/17 :  10:41:10  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Såg en annons i SvD. Om man kontaktade arrangören så skulle man få tillbaka hälten av pengarna för konserten i scandinavium.
Cyrus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000