En annorlunda låtskatt finns kvar. Jag träffade honom några gånger, första gången i hans sommarstuga i norra Dalsland där pappa fixade i ordning en TV-antenn på taket åt honom. Efter uträttat jobb fick vi fika i den timrade stugan. På den tiden var han det närmaste man kan komma en riktig kändis. Det var väl bara Lill Babs som kunde konkurrera då, före Björn Skifs, Abba och Tomas Ledin
Jag träffade Thore Skogman i vår studio under 70-talet och han var en mycket sympatisk person att jobba med. Tråkigt att folk som man träffat faller i från och han som inte änns var gammal.
Thore Skogman skickade något överraskande en personlig hälsning till mig vid mitt bröllop i somras! "Nu är du gift, och det kan jag ta gift på!" sa han
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Har alltid gillat Thore fast han inte direkt representerade min musik. Han förmedlade nån slags snällhet parad med okuvlighet som var inspirerande. Och jäklar vad många odödliga låtar han totade ihop.
Såg honom på Ritz i Stockholm på 80-talet med ett tight rockband i ryggen, en av de bästa konserter jag varit på. Han var otroligt proffesionell på scenen(i en positiv bemärkelse). Det bör ha varit 1989 eftersom han hade sin medalj från Stockholm maraton runt halsen som han var mycket stolt över (tack VOX för hjälp med datering).
Thore har funnits i ett annat sverige dvs ett mera homogent land där vi alla tittade o växte upp med samma tv-program. Själv minns jag Ingmar johansson Lennart Hyland teskedsgumman Hockey-Vm mm mm och alla pratade vi om samma program. Minns också för ett par månader sedan då spelade sverige en kvaliciferingsmatch till fotbolls-em, denna gick på tv-9!!!
Thore kommer ju från Hallstahammar där jag bor. Han var år 2000 och hälsade på i min då nybyggda inspelningsstudio för att vi eventuellt skulle ha ett samarbete. Gratis/billig inspelning för honom mot bra reklam för mig. Detta rann dock ut i sanden.
R.I.P
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)