HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Thore Skogman död
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/12/10 :  08:19:56  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

En annorlunda låtskatt finns kvar. Jag träffade honom några gånger, första gången i hans sommarstuga i norra Dalsland där pappa fixade i ordning en TV-antenn på taket åt honom. Efter uträttat jobb fick vi fika i den timrade stugan. På den tiden var han det närmaste man kan komma en riktig kändis. Det var väl bara Lill Babs som kunde konkurrera då, före Björn Skifs, Abba och Tomas Ledin

Vila i frid Thore och tack för alla låtarna!

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/10 :  08:24:08  Show Profile Send Vox a Private Message
Thore Skogman och jag hade en spurtuppgörelse i Stockholm Marathon 1989 som jag vann.

R.I.P.





Edit: Felstavning rättad

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2007/12/10 08:24:36
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/12/10 :  08:34:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Hade Thore som stooor idol som lite knodd
Rip

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/12/10 :  10:07:57  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Thore Skogman var min första idol också.

RIP

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/12/10 :  10:20:59  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag träffade Thore Skogman i vår studio under 70-talet och han var en mycket sympatisk person att jobba med. Tråkigt att folk som man träffat faller i från och han som inte änns var gammal.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/12/10 :  11:28:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
Thore Skogman skickade något överraskande en personlig hälsning till mig vid mitt bröllop i somras! "Nu är du gift, och det kan jag ta gift på!" sa han

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/12/10 :  12:22:46  Show Profile Send iroise a Private Message
En gigant inom den lättviktiga schlagern/svensktoppen har lämnat oss. Gillade honom mer än dagens idol-människor/artister. Vila i frid!
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/10 :  18:45:33  Show Profile Send Eref a Private Message
Har alltid gillat Thore fast han inte direkt representerade min musik.
Han förmedlade nån slags snällhet parad med okuvlighet som var inspirerande.
Och jäklar vad många odödliga låtar han totade ihop.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2007/12/18 :  21:38:03  Show Profile Send nalle a Private Message
Såg honom på Ritz i Stockholm på 80-talet med ett tight rockband i ryggen, en av de bästa konserter jag varit på. Han var otroligt proffesionell på scenen(i en positiv bemärkelse). Det bör ha varit 1989 eftersom han hade sin medalj från Stockholm maraton runt halsen som han var mycket stolt över (tack VOX för hjälp med datering).

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?

Edited by - nalle on 2007/12/18 21:38:34
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/12/18 :  22:47:34  Show Profile Send iroise a Private Message
Thore har funnits i ett annat sverige dvs ett mera homogent land där vi alla tittade o växte upp med samma tv-program. Själv minns jag Ingmar johansson Lennart Hyland teskedsgumman Hockey-Vm mm mm och alla pratade vi om samma program. Minns också för ett par månader sedan då spelade sverige en kvaliciferingsmatch till fotbolls-em, denna gick på tv-9!!!
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2007/12/21 :  12:59:12  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Thore kommer ju från Hallstahammar där jag bor. Han var år 2000 och hälsade på i min då nybyggda inspelningsstudio för att vi eventuellt skulle ha ett samarbete. Gratis/billig inspelning för honom mot bra reklam för mig. Detta rann dock ut i sanden.

R.I.P

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000