HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2002/12/11 :  22:05:48  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Hej!
Ska köpa försteg. Funderar på Nad 160, Bellini, eller varför inte Regas nya försteg!? Någon som har åsikter om dessa? Får väl låna hem dem, men en första grovsortering är ju inte fel. SNÄLLA!!!!

Basmuller

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/12/11 :  22:08:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Originally posted by snickaregarden

Hej!
Ska köpa försteg. Funderar på Nad 160, Bellini, eller varför inte Regas nya försteg!? Någon som har åsikter om dessa? Får väl låna hem dem, men en första grovsortering är ju inte fel. SNÄLLA!!!!



Vi är INTE snälla

Bellini , rega verkar vara nått att satsa på , vilken prisklass pratar vi om ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/12/11 :  22:15:07  Show Profile Send Mattias a Private Message
Troligen kan jag ej hjälpa dig, men andra kan säkert. Det jag saknar är några input. Vad har du för övrig eletronik och framförallt vad spelar du för musik?

Vänligen Mattias

Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2002/12/11 :  22:15:50  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Jo! Det tror jag. Ingen riktig välljudsvän är hjärtlös. Tja! Upp till tiotusen ungefär. Gillar lite "mjukare" grejor.

Basmuller
Go to Top of Page

snickaregarden
Member

81 Posts

Posted - 2002/12/11 :  22:20:06  Show Profile Send snickaregarden a Private Message
Jag som söker råd om förförstärkare har Musical Fidelity Elektra 624 CD, Parasound 1500 slutsteg O Infinity Kappa 90 högt. Kablage= genomgående Harmonic Technology. Lyssnar på all musik.

Basmuller
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/12/11 :  22:49:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Rör kanske ? Music fidelity , naim , arcam , linn
Där är lite gosigt väljudande märken. Men vilka försteg eller prisklasser vet jag inte riktigt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2002/12/12 :  07:03:02  Show Profile Send Robis a Private Message

Jag sätter såklart mina röst i örådet på Bellini, fast jag har iofs inte hört Rega´n. Ljuvligt försteg.


/RåBiS
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2002/12/12 :  10:12:10  Show Profile Send poppop a Private Message
Sentec SC9!!!

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2002/12/12 :  10:27:19  Show Profile Send Soulman a Private Message
quote:
Originally posted by snickaregarden

Hej!
Ska köpa försteg. Funderar på Nad 160, Bellini, eller varför inte Regas nya försteg!? Någon som har åsikter om dessa? Får väl låna hem dem, men en första grovsortering är ju inte fel. SNÄLLA!!!!


Jag har ett Audio Analogue Bellini och är väldigt nöjd... Gillar du ett lite mjukare ljud så borde det vara helt rätt med Bellini, tycker jag iaf. Skall du lyssna på flera borde du mao ge Bellini en chans.. Det ligger ju dessutom rätt ok i pris.

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/12/12 :  10:52:38  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Det enda jag har lyssnat på av de du nämner är Bellinin. Jag tyckte det var alldeles för mjukt och varmt så är det det du är ute efter så instämmer jag med föregående talare, lyssna på det.

/Jonas
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2002/12/12 :  11:54:24  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Ett begagnat Copland CTA 301 försteg är mitt förslag.
tror de har ett demo hos ljudshopen nord http://www.ljudshopen.se
8500:-

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000