Jag har tidigare haft en hyggligt kompetent hembioanläggning, men vill nu tillbaka till 2-kanalsljudet igen. Jag kommer att ta frontarna från hembioanläggningen som grund. Har redan fixat en DAC, en CD, och slutsteg. DACen har balancerade utgångar, och låter enligt hörsägen bättre med dom. Så jag söker ett balancerat försteg för billig peng. Är det en möjlig kombo(balancerat och billigt)? Är det något man kan hitta?
Budgeten är för närvarande inte så stor, då jag fortfarande ska ha kvar hembion. Så någon eller några få tusenlappar, max.
Några förslag? Kanske rentav någon länk till annons?
quote:Är det en möjlig kombo(balancerat och billigt)?
Ska väl inte vara omöjligt att tillverka ett billigt balanserat försteg fast vad jag vet så finns det inget i dagsläget. Tror du kommer få ett bättre system ifall du inte begränsar dig till balanserade produkter utan försöker hitta något som funkar i ditt system.
Om du kan tänka dig passivt försteg utan fjärr så finns Promitheus försteg med XLR in och ut för ca 3-4000 spänn... Sök efter passivt försteg eller så i sökfunktionen så kommer du hitta trådarna om dem.
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Harmony designs försteg är ballat det kan du kanske hitta för några tusingar begagnat iaf. eller advance acoustic de har nog ngt nytt för 4 och det kan man nog hitta billigt begagnat! vet inte om Pre TwentyFive av holographic audio är ballat men det ska vara bra och är ganska billigt även nytt!