HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Designförslag!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2007/11/25 :  01:07:12  Show Profile Send Breddan a Private Message
hej på er! Jag ska fippla ihop en 2vägs transmissionline högtalare.
Elementen är audiotechnology cq15 och Scanspeak 6600. och nu vill jag ha lite design tips, eller snarare att ni postar bilder på golvstående 2vägare med samma elementstorlek så att jag kan få lite inspiration. Eller kanske egenritade modeller! Funderat både på att bygga på bredden och djupet, men vet inte vad som kommer att kännas bäst.

De jag tycker ser bäst ut är

(är dock lite tveksam på elementstorleken)


Nog bäst om lådan är rätt stor så jag får plats med så feta väggar&stag som möjligt

vet ju liksom inte om jag glömt någon snygg design där ute! 5,25"bas och 104mm diskant

"less is MORE" "MORE is better"

Edited by - Breddan on 2007/11/25 01:08:20

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/25 :  13:12:58  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
GENERELL FRÅGA: Finns det något bra "desingprogram" där jag matar in önskad volym och med lite micklande får ut skapliga mått på en låda? Jag använder ett enkelt Excel-ark men jag ser inte riktigt resultatet utan får måtta med måttband.
Go to Top of Page

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2007/11/25 :  14:29:07  Show Profile Send Breddan a Private Message
Närmaste jag kommer iaf

"less is MORE" "MORE is better"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/25 :  18:35:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Snabbt och enkelt - tack Breddan!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000