HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Hificonsults hemtjänst !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/11/23 :  22:25:23  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
.





.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/11/23 :  22:39:03  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Låter trevligt!

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/11/23 :  23:34:34  Show Profile Send Marc a Private Message
Bra initiativ!!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/11/24 :  00:26:12  Show Profile Send B-200 a Private Message
wow, vad trevligt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/11/24 :  07:45:16  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
500:- för ett hembesök, musiklyssning, tips och råd av proffsen och trevlig fikastund på detta är ju faktiskt riktigt billigt
Får se om man kan bli av med huskors och barnen en hel dag.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/11/24 :  14:17:27  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Hej!

Tack för den positiva responsen!

Vi tror att detta är en bra väg att kunna hjälpa våra kunder på både snabbaste och billigaste sättet. Vi hoppas också att det kan utgöra ett bra komplement till rådgivning på forum mm.

CarlssonH:

jag förstår din tanke, men just att ha sin respektive med på dessa stunder har visat sig mycket nyttigt för hifikunderna (i princip alltid män) eftersom vi fokuserar på vad man får av anläggningen, inte vad den kostar eller vilken dämpfaktor den har... Välkommen att ringa så får vi prova med familjen på plats!

mvh
Hemtjänsten

.


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/11/28 :  08:47:13  Show Profile Send garmen a Private Message
jag har fått detta besök. var en mycket trevlig upplevelse. värt varenda krona. plus att jag fick mitt nya kablage hemkört också :P
jag och sladd lyssnade, drack kaffe, mätte och sedan möblerade vi om lite. lyssnade igen och jag blev väldigt nöjd :D
detta gjordes under en period över ca 2 1/2 timme. mycket väl investerade pengar i min öron.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2007/11/30 :  12:42:26  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Låter mycket intressant. Men jag fattar inte hur det kan kosta så lite som 500:-?!?!?!? Måste man köpa nåt också trots att det inte framkommer i annonsen?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/11/30 :  13:04:32  Show Profile Send B-200 a Private Message
akustikmätt med?
bara det är värt mycket mer...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/11/30 :  15:05:43  Show Profile Send mace a Private Message
Om det blir en Skånerunda i början av året så hojta

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/11/30 :  15:37:39  Show Profile Send Matrixen a Private Message
tidigare erbjöds tillochmed återbäring av de blygsamma 500kr om man senare handlade i butiken. Gäller det fortfarande?
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/12/01 :  10:13:17  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Garmen:
Tack! Kul att det fungerar.

Sten:
Det finns absolut ingen hake eller dolt tvång någonstans. Vi har ju gjort detta i många år. Ett tag kallade vi det "akustikbesök" men jag gillar inte ordet. Erfarenheten har visat att det inte i första hand är akustik som behöver fixas hos de kunder vi besöker. Garmen är ett bra exempel. Bra anläggning, alla delar i samma kvalitetsnivå, men det presterade uppskattningsvis ca 50%. Med lite fix och pyssel och möblering sitter det på ett helt annat sätt.

asimov66:
Mätaren är alltid med

mace:
Poängen är att man som regel inte behöver invänta en runda. Ring så kommer vi!

Matrixen:
Vi har märkt att det inte var någon lysande idé. Kunden hamnar lätt i en tankegång själv om vad han skall handla för att få tillbaka de 500:- Nu är det 500 för alla, alltså samma toklåga pris även m du aldrig har handlat av oss tidigare.

Allmänt:

Man kan se denna tjänst som ett ytterligare sätt för dig som kund att fatta beslut. Det är också ett sätt för oss att visa know-how och bryta missuppfattningar om både de produkter vi säljer och om oss själva. På plats i ditt rum och med din utrustning är det upp till bevis för oss. Du kan ha alla kompisar på plats, kameran i högsta hugg och besöket kan ju - och kommer säkert - att recenseras på forumen.

I veckan som kommer skall hemtjänsten ut och åka på 3 ställen, 2 av dem med utrustning i bilen, bl a ett par Martin Logan Vantage. Välkommen att boka du också!

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/12/01 :  19:04:00  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Då ser jag fram emot besök av dig, mätarn och en PIRE någon gång efter jul
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/12/01 :  22:34:42  Show Profile Send gcs a Private Message
Ja det låter ju spännande det här. När är ni i Stockholms trakten? Brukar ni göra besöken också på kvällstid eller bara på dagen? För min del handlar det om hur bas återgivningen ser ut i mitt ganska "lilla" lyssningsrum. Efterklangstiden är nog ganska kort men jag vet ändå inte hur kort den är och då speciellt i basen. Har ni möjlighet att kolla sådant?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/12/01 :  22:41:06  Show Profile Send B-200 a Private Message
kul med både möjlighet att testa elektronik, mäta och ej köptvång. Sen är det alltid kul att snacka hifi...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/12/02 :  13:39:42  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

gcs:

Precis som med Skåne behövs ingen särskild runda inväntas, det är bara att ringa så hittar vi en lämplig dag eller kväll. Båda delarna förekommer.

När det gäller akustik så är huvudregeln "keep it simple". Om du har en peak vi säg 80 hz på 10 db behöver du inte veta efterklangstiden... Då behövs t ex ett gäng V4;or från Svanå och hela din lyssningsupplevelse är helt förvandlad/förbättrad. Likaså är det helt ointressant att få koll på efterklang om ditt hem ser ut som i heminredningsmagasinen. Om man inte ens kan prata i lokalen finns det en del ganska elementära åtgärder att vidta först

asimov66: ser fram emot samtal! Men det är ibland omvälvande, du är varnad

mvh

-

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000