HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 OBS rykte! Van Halen till Sweden Rock
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/11/23 :  09:19:17  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Ja så skriver .SE idag fredag.
Någon som vet mer?

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/23 :  09:49:11  Show Profile Send OcA a Private Message
Är väl inte helt otroligt med tanke på den USA turné de pysslar med just nu... Hursom skulle iaf jag tycka det vore roligare med lite färscha band på SRF nån gång istället för avdankade gubbar som intar scenen varje headline slot...

Har inte varit nåt annat än re-union line-ups senaste åren (fåtal undantag, men i det stora hela).

Jag skulle iaf önska lite mer fantasi från SRF detta året, men det är väl att önska för mycket. Merparten av de som går på festivalen är ju 30-50 år gamla, så de tycker säkert det är skitkul...

Att sätta suveräna band som Kamelot, Blind Guardian, Iced Earth, Rudi Pell, Evergrey osv osv på en eftermiddagstid är rena rama idiotin enligt mig.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/23 :  14:21:47  Show Profile Send Lovan a Private Message
Det vore inte idioti att sätta Black Sabbath, Aerosmith och Scorpions(för att ta senaste lineup) och sätta dom på eftermiddagstid menar du?
Däremot kan jag hålla med om att dom borde få spela senare på kvällen. Dimmu Borgir fick iaf spela precis innan sista bandet.

Nåja det vore roligt att se Van Halen i sommar om det är sant!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/23 :  14:48:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det var inte igår man såg dom Live senast, hoppas dom kommer

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/11/25 :  17:48:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Bättre upp Ministry!
http://sydsvenskan.se/nojen/article282414.ece

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/26 :  10:37:06  Show Profile Send matte76 a Private Message
Om Van Halen med D.L. Roth som sångare kommer så åker jag dit! Judas Priest kommer ju också! Ministry är väl ok men inte mer.

Fler band jag hoppas kommer 2008 (och som är realistiskt; Iron Maiden eller återförenade Led Zeppelin tex är ju inte särskilt troligt): Dio, Ozzy/Black Sabbath, Accept, Alice Cooper, Deep Purple.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/11/26 13:20:41
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/26 :  10:42:54  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Såg dom i Sthlm nån gång på 80:talet på Monsters Of Rock.
Crue, V-Halen och AC/DC var det som spelade.
Det var tider det

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/11/26 :  14:01:56  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Johan: var det Monsters of rock?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/26 :  14:02:24  Show Profile Send Lovan a Private Message
Accept=UDO spelade i somras. Risken är kanske inte så stor att dom kommer två år i rad?

Sabaton ser jag fram mot
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/26 :  14:59:41  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ahh, Mr. Dirkschneider är alltid välkommen till vårt land!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/26 :  15:43:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Johan: var det Monsters of rock?


Yep, Råsunda måste det ha varit

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/11/26 :  16:28:11  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Än så länge är han inte klar för festivalen iaf... Men mycket annat gott kommer det i alla fall...
klara band än så länge är: Lista 2008

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/11/27 :  20:58:00  Show Profile Send garmen a Private Message
så rättvist att ministry kommer. är riktigt sugen på att åka. det kommer bli sista spelningen innan dom lägger av

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000