Är det Seas 8" (HiFi Kit: H1208 L22RN4X/P ) som sitter i Martens aktiva basar Ellington? Är det någon som vet om det finns Ellington-kloner?
Jag skulle vilja bygga ett par passiva basar som komplement till ett par små stativare och tanken på dubbla 8:or per sida tilltalar mig. Har ni några tips på lämpliga konstruktioner? Tajt, snabb bas ska det vara.
Även QRS Merkurius II, Nova, och Supernova har (av utseendet att dömma) samma bestyckning. Släpper QRS ifrån sig lådvolym och portlängd till sina högtalare tro?
jag tror att ngn byggde ett par riktigt snygga (vita) med dubbla tangband w8 med tillhörande tangband topp w3 som en flyttbar platta vet inte om det var här eller på Faktiskt.se dock.
basarna är välbeprövade och kan nog ge mkt bang for the buck speciellt som elementen säljs ut på hifidistribution.com
Måsta det vara alu-basen? Byggde om en två-vägare till tre-vägare med en excel-8 från seas som bas. Den fungerade bra när den avlastades fån de högra frekvenserna, delades vid 250Hz. Tror dessutom att det finns någon farbror norrifrån på forumet som använde/använder dessa till sina band.
Du tänker inte dela särskilt lågt i frekvens, eftersom du vill ha dom passiva? Det kanske du redan funderat på. Å andra sidan skulle du ju ha två lådor... som kanske står vid dina småttingar... Vore kul veta vad du tänker bygga. Bygg, bygg, bygg och visa sen här
Satt det modifierade Seas-basar á la Ingvar Öhman i Morellos skapelse? Eller är det vanliga rakt-över-disk H1208 tro? Ingvar Ös basar får man väl inte köpa ändå.
Det sitter INO basar i Moreollos bygge. Tvemsam över att de är "rakt-ver-disk". Enda sättet att vetra om du får handla är att ringa upp Öhman och fråga.
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"