HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 PLINIUS
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

duck77
Member

135 Posts

Posted - 2007/11/19 :  19:22:02  Show Profile Send duck77 a Private Message
Hej.

Någon som har erfarenhet av PLINIUS.

Är på jakt på För och slutstegs kombo.
Har några olika märken som jag är het på

Och ett av dom är PLINIUS SA-103 POWER AMPLIFIER eller SB-301 POWER AMPLIFIER.

Pratade med Agenten för Plinius, trevlig herre förövrigt, han sa att Plinus är väldigt "snabba i basen"

Så lite inputs på hur dom är, vad passar dom i hop med osv osv.

Mvh

Förvirrad Audiofil =)

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2007/11/19 :  19:46:00  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag har ett SA-102 sedan 3 år och jag kör det ihop med Dynaudio Contour 3.0 och Mcintosh försteg.
Jag har använt denna kombo i 3 år och med mycket lyckat resultat. Det finns gott om kraft i steget, (Contout 3.0), är inte helt lättdrivna. Det var ett stort steg i rätt riktning från den integrerade Accuphase jag hade innan. Jag upplevde dock att den passade bättre med Mcintosh försteget än Plinius egna, därav mitt val.
Det finns både detaljer och värme utam att det blir för mycket av det goda, jag uppskattar också kontrollen som Accuphase saknade.
När jag köpte den så jämförde jag med Bryston 4BSST och Mcintosh MA6900 som jag hade lånat hem.
Den har under de år jag haft den varit mycket driftsäker, inte det minsta krångel.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif

Edited by - Leif Eriksson on 2007/11/19 20:14:29
Go to Top of Page

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2007/11/19 :  19:50:36  Show Profile Send HEGE a Private Message
Jag har inte ägt något för och slutsteg ifrån Plinius. Hade dock nyligen deras integrerade 9100 som lämnar 2 x 120 watt. Väldigt musikaliskt och rapp sak som direkt fick mig att tänka på Naim. Tror även Plinius överlag är kända för en kontrollerad återgivning med fint stereoperspektiv, vilket jag även tyckte min 9100 hade. Personligen skulle jag dock önskat att mellanregistret var lite mer organiskt och att basen som i och för sig var väldigt rapp och djup hade mer konturer.

Vågar nog dock säga att Plinius överlag inte gör några dåliga produkter, tvärtom!

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2007/11/22 :  13:50:44  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag har för tillfället ett SA-102 slutsteg från dem, och även min RIAA, M-14 har jag för mig att den heter. Gillar märket väldigt mycket, blev dem trogna efter att ha ägt och gillat en 8150 integrerad (nu såld). Däremot har jag inte varit lika imponerad av deras försteg, vet inte varför. Konstigt egentligen. Nu har jag ett EAR 834L som försteg till ovanstående kombination, det funkar bra. Deras slutsteg tycker jag är fantastiska. Men, jag har inte haft så många andra feta slutsteg hemma att jämföra med. Hittar jag ett ljud jag gillar, så håller jag mig gärna till det. Plinius passar väldigt bra, i mitt och andras tycke, till B&W högtalare. Mina ett par 805:or. Kimber snörar jag ihop det med.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

duck77
Member

135 Posts

Posted - 2007/11/22 :  15:59:08  Show Profile Send duck77 a Private Message
Ja, vi se om jag kan åka och lyssna på nått, skulle vilja komma över ett begat SA-250, känns som om SA-103 är för litet, dock vill jag har klass A drift.


Mvh

Sjösse
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000