Author |
Topic |
|
Brannmark
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2007/11/14 : 11:57:52
|
Sugen att bygga ett par egena högtalare. Har idag ett par TDL RTL 3:or som jag skulle vilja byt ut mot ett par andra, väljudande egen byggda högtalare. Har drivit dessa med ett NAD 214 slutsteg och en NAD förförstärkare. Dock är detta avskaffat och en ny Pioneer AV reciver skall införskaffas, tex VSX1016 /VSX 1017.
Tanken är att jag sedan någon gång i framtiden skall bygga ett 5.1 system.
Kikat lite på Zahra http://www.troelsgravesen.dk/8543.htm samt SP38 http://www.troelsgravesen.dk/SP_38.htm, även Proac kloner och naturligtvis även HFSL-1.
Tycker om TDL:arna men lite mer drag i basen kunnde det ju få vara. Någon som har en uppfattning av de ovannämda högtalarna? Spelar väldigt blandad musik, allt från hårdrock, pop, osv. Dock inget klassiskt. Favoriter bland skivorna är Dire Straits, CCR, osv.
|
Certificerad Systemutvecklare (MCP, MCSD) ASP, ASP.Net, SQL Server, HTML/XHTML, CSS, m.fl Behöver du en webbsida och vill inte skriva HTML / XHTML? Kontakta mig, har lösningar allt från enkla till avancerade lösningar. Har även egna webservrar och kan erbjuda hosting till bra priser |
|
Nygga
Member
303 Posts |
|
Brannmark
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2007/11/14 : 14:05:10
|
Funderade också på HFSL-1. Då skulle man ju faktiskt kunna bygga 2 till sen för bakre högtalare den dagen man vill ha lite bioljud. Dock rädd att det blir lite för lite "trycka", då det bara är en 6.5"?
|
Certificerad Systemutvecklare (MCP, MCSD) ASP, ASP.Net, SQL Server, HTML/XHTML, CSS, m.fl Behöver du en webbsida och vill inte skriva HTML / XHTML? Kontakta mig, har lösningar allt från enkla till avancerade lösningar. Har även egna webservrar och kan erbjuda hosting till bra priser |
|
|
Nygga
Member
303 Posts |
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2007/11/16 : 00:40:01
|
Jag har HFLS-1 och har för länge sedan lyssnat på RTL3. Övergripande ljudkvalite kan jag ej säga något om nu, men tror nog att RTL3 kan prestera mer "tryck", men i övrigt... Efterlys om någon har ett par HFLS-1 i din närhet som du kan få lyssna på. |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
|
|
Brannmark
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2007/11/19 : 08:48:43
|
Kanske man skulle göra. Ni som har HFSL-1, klarar de av att spela all typ av musik?
Någon som byggt en passiv sub som passar bra ihop med HFSl-1 för musik?
|
|
|
|
Topic |
|
|
|