HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Iron Maiden på Ullevi den 26 juli 2008!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/12 :  11:14:17  Show Profile Send matte76 a Private Message
JA!!!!! Vi lyckades få ståplatsbiljetter när de släppte biljetterna imorse!! Ska dit med ett gäng kompisar och min storebror! Länge dit, men den som väntar på något gott... Tack till min käre storebror som lyckades boka 8 ståplatsbiljetter!

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article1169645.ab

quote:
På nordenturnén står gruppens åttiotal, och som grund för själva scenbygget kommer dekoren från #8221;The Powerslave tour 84/85#8221; att användas, skriver arrangören EMA Telstar i ett pressmeddelande



- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2007/11/12 :  13:50:44  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Fick själv tag på biljetter till Stadion efter mycket stul med Ticnet.
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2007/11/12 :  15:36:37  Show Profile Send stargazer a Private Message
Har fixat biljetter till Stadion i Sthlm idag.
Gosse, gissa om ticnet's servermaskiner gått på knäna idag...

"Scream for me, Sweden!"

/ stargazer
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/12 :  17:03:42  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
"Scream for me, Sweden!"


Fan va man längtar efter att höra Bruce skrika det från scen!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/12 :  17:48:53  Show Profile Send Lovan a Private Message
Blä!
Fler spelningar till folket(som inte hann få biljetter)!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/12 :  18:16:16  Show Profile Send OcA a Private Message
Lyckades få biljetter till Ullevi utan några som helst problem med Ticnet... Ska bli riktigt skojigt!

Ullevi verkar i mina ögon kunna bli roligare än Stadion. Dels är det mer folk på Ullevi och dessutom är det på en lördag så man kan svepa i sig några kalla dessutom... Förra konserten på Ullevi var helt makalös och jag har om möjligt ännu högre förväntningar denna gång. Hoppas bara att de inte är för lata/självklara med setlisten... Vore tråkigt att höra samma låtar som man hört tidigare till leda. Tyvärr lär vi nog inte få höra Alexander the Great den här gången heller...

Har sett alla deras konserter i Sverige sedan 1998 och det blir bara bättre och bättre för varje gång... Jösses vad gubbarna kan lira live! Magiskt!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/11/12 :  20:17:47  Show Profile Send Kmj a Private Message
Jag fick biljetter med och jag antar att det bara är en tidsfråga innan folk börjar sälja dem för mångdubla priset på blocket osv..

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/16 :  09:29:31  Show Profile Send OcA a Private Message
Mitt förslag på vilka låtar som kommer spelas:

Från Powerslave:

Aces High
2 minutes
Powerslave
Rime

SIT:

Wasted Years
Heaven Can Wait
Stranger in a strange land

7th son:

Can I play with Madness
Evil that...
Clairvoyant

Och sedan några oundvikliga klassiker:

The Trooper
Number of the beast
Run to the hills
Hallowed be thy name

Tror inte det blir roligare än så tyvärr...

Maiden är av tradition väldigt tråkiga vad gäller låtval (förutom Ullevi förra gången..) annars brukar de välja det säkra före det osäkra och alla dessa låtar har de spelat live förut... Vore kul att höra lite andra låtar denna gången, men jag tror inte det blir så...

Det kommer dock bli roligt ändå!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/16 :  09:51:25  Show Profile Send matte76 a Private Message
Håller med dig om låtarna ovan OcA, men lägger till följande som du måste ha missat helt!

Från Piece of mind:

- Where eagles dare
- Revelations
- Flight of Icarus
- Die with your boots on

Från Seventh son:

- Moonchild
- Infinite dreams
- The prophecy
- Only the good die young

Sedan får de gärna lira Invaders, Children of the damned, 22 Acacia avenue och The prisoner från Number of the beast-skivan också...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/16 :  10:03:10  Show Profile Send OcA a Private Message
Matte76 -> Många bra låtar där! Tyvärr finns ju tidsaspekten att tänka på.. De brukar ju köra en sisådär 10-12 låtar i första settet och sedan tre-fyra låtar som encore...

Jag hoppas och håller tummarna för ett mer fantasifullt låtval, men jag tror inte det blir så...

Guld vore ju om de körde Powerslave, SIT och 7th son i sin helhet, men då snackar vi rätt rejäl speltid (tre timmar typ) och det tror jag inte kommer hända... Men i mina drömmars värld vore det makalöst bra! "An evening with Iron Maiden"!

Tyvärr känns det som de "måste" spela Hallowed, The Trooper, Run to the hills och Number of the beast. Jag personligen klarar mig utan de låtarna om jag får höra något annat och roligare som inte spelats live alls förut. Alexander the great tror jag alla Maidenfans vill höra...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/16 :  10:18:02  Show Profile Send matte76 a Private Message
Precis, tidsaspekten finns ju tyvärr med...man kan ju hoppas att de kör en maratonkonsert á la Bruce Springsteen på runt 3 timmar men det är ju tveksamt. Den skiva jag helst hade velat höra i sin helhet är Seventh son of a seventh son, den är riktigt bra utan någon dålig låt. Somewhere in time och Powerslave är mer ojämna även om några höjdarlåtar finns (främst på Powerslave).

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/16 :  10:33:41  Show Profile Send OcA a Private Message
Håller med matte! 7th son är det bästa de gjort någonsin. Svårt att toppa ett sådant mästerverk. Den enda låten som är under världsklass är can I play with madness enligt mig...

Man skule ju vilja höra maratonlåtarna från de skivorna... Rime, Alexander och 7th son of a 7th son... Då dkulle jag kunna dö lycklig!

En hifi-forum förpilsner vore trevligt i Götet!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/11/16 :  14:12:06  Show Profile Send Kmj a Private Message
det bästa stället för förtoppning är på andra långgatan, kingshead eller kellys. Rockbaren vore ju det klara valet men där lär det va packat. Bättre att hålla sig en bit ifrån

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2007/11/17 :  00:32:57  Show Profile Send CC a Private Message
Iron Maiden skall åtnjutas LIVE!

Men om inte möjlighet finnes så får man trösta sig med "Rock in Rio"!

En konsert som jag inte verkar kunna få nog av... En av de bästa enligt mig!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/17 :  19:23:57  Show Profile Send OcA a Private Message
Yeah! Rock in Rio är en kalasbra konsert! DVD versionen har dessutom betydligt bättre ljud (5.1 spåret) än den vanliga CD-mixen som jag tycker är väldans grötig och rörig på sina ställen...

Något annat som är otroligt kul är att Live After Death kommer ut i DVD skepnad den 5e februari med massa extragodis samt ett helt nymixat 5.1 spår samtidigt som originalljudet finns kvar att välja i normalt CD-format! 2008 blir ett kanonår för Maiden-heads!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/11/18 :  00:30:20  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Något annat som är otroligt kul är att Live After Death kommer ut i DVD skepnad den 5e februari med massa extragodis samt ett helt nymixat 5.1 spår samtidigt som originalljudet finns kvar att välja i normalt CD-format!


kan det bli annat än ett måste i samlingen??

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/11/18 :  15:47:32  Show Profile Send OcA a Private Message
Nej, matte! Tror inte det! Kommer bli helt magiskt!

Dessutom extramaterial i form av bland annat Behind the iron curtain, deras första spelningar i gamla östblocket där Dickinson myntade det klassiska uttrycket:

"You can't play heavy metal with synthezisers..."

Vad gjorde Maiden 86 då? Just det... Synthar...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Fluffy
Member

166 Posts

Posted - 2007/11/21 :  23:03:52  Show Profile Send Fluffy a Private Message
"Något annat som är otroligt kul är att Live After Death kommer ut i DVD skepnad den 5e februari med massa extragodis samt ett helt nymixat 5.1 spår samtidigt som originalljudet finns kvar att välja i normalt CD-format!"

J**vlar va trevligt! På min födelsedag dessutom, va omtänksamt av dom. :D
Håller med om att Rock in Rio är i toppklass, och det ska bli trevligt på Ullevi i sommar.

---
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000