HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 MP3 spelare direkt till slutsteg (lite OT)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2007/11/11 :  18:47:50  Show Profile Send Fimax a Private Message

eftersom jag inte har plats för en stereo i bilen vill jag gärna sätta in ett lite slutsteg under instrumentpanel och lägga kabel med 3.5mm kontakt som man kan plugga in direkt in mp3 spelaren / telfonen.

Det finns ett slutsteg, Blaupunkt redan som har en AUX ingang http://www.blaupunkt.com/se/7607792117_main.asp

Nu är tyvärr detta slutsteg för stort, ett mindre med direct AUX hittar jag inte:-(

Kan man koppla in mp3 spelare direkt (med en adapter kabel 2Cinch -> 3.5 kontakt) in i cinch ingangarna? Eller maste man eventuellt ha resistorer emellan (här kom DIY biten in).

/filip

antune
Starting Member

49 Posts

Posted - 2007/11/11 :  20:07:46  Show Profile Send antune a Private Message
Vid en snabbtitt på länken så verkar "den unika Direct Aux-ingången som är lika imponerande som den ser ut" helt enkelt var en 3,5mm stereotele parallellt med RCA-kontakterna...

Ja, du kan koppla din mp3 direkt till RCA med den kabel du nämner, volymen justerar du i mp3:n bara. Ofta är signalen från en mp3 väldigt låg

-Anton-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000