HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Eagles senaste
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/11/11 :  17:00:24  Show Profile Send arcam a Private Message
Någon som hört den senaste Eagles, själv har jag bara hört en
låt på radion och det verkar lovande. Verkar vara fin inspelning också. Luftigt och separerat ljud.
Har ni några lyssningsintryck


Edited by - arcam on 2007/11/11 18:20:01

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/11/11 :  17:50:13  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
arcam/
Jag väntar otåligt på att få mitt ex från Ginza.
Jag beställde "specialen" som släpps 26/11.

Ni andra/
Har ni lyssnat så kom gärna med synpunkter, både tekniska och musikaliska.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2007/11/11 :  18:12:52  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag skall köpa vinylen, som släpps inom ett par veckor.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/11/14 :  15:55:52  Show Profile Send Gabe a Private Message
Väntade in US-pressningen på Wasa Skivbörs (I Stockholm alltså...).
Long Road To Eden hade, som de flesta dubbel-lp:n blivit en supervass enkel-CD. Men bortsett från det så låter det mesta i mina öron väldigt bra. Eagles låter ungefär som på de två-tre senaste plattorna: Bra melodier, suverän stämsång, sköna arrangemang och så där speciellt som bara Eagles kan låta. Direkt identifierbart med andra ord - vilket är positivt för mig. Det finns inga direkt svaga spår, bara mer eller mindre bra. Bäst är de som Don Henley skrivit, han har det där lite melankoliska sorgsna handlaget i sina kompositioner som jag är väldigt svag för.
Produktionen och ljudet är förstklassigt rakt igenom, nästan för slipat ibland. Ett öppet fönster med lite ökendamm hade kanske fungerat bättre om ni förstår vad jag menar. Men på det hela taget - gillar man Eagles finns det ingen anledning att avstå denna gång heller. 20 spår på 2cd för priset av en Cd är ett fynd, kort och gott!
Tycker
Gabe
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4454 Posts

Posted - 2007/11/14 :  18:04:03  Show Profile Send jari a Private Message
Som sagt gillar man Eagles blir man inte besviken.
Själv tycker jag den är mkt bra t.o.m.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000