HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Konstig reklam...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/10 :  18:57:21  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Sitter och tittar på TV3, "Gannfejden", några bönder här i trakten som bråkat om en väg i 28 år ...

Och nu blev det ett reklamavbrott, där en svensk bank visar hur de kapar alla onödiga kostnader, först genom att kapa en yuccapalm, ta bort en bronsbyst, bort med gratisvattnet, en kristallkrona avlägsnas på ett brutalt sätt, sist men inte minst, spargrisen bortrationaliseras.....

Min fråga är... vad kostar reklaminslagen?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Edited by - PG Jeppsson on 2007/11/10 19:01:39

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/10 :  18:59:45  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Glömde, ett par missnöjda rånare visar sin besvikelse på att bankfirman inte ens har ett bankkontor att råna.

Det gäller en internetbank, vilket kanske bör tilläggas.

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/11/10 :  19:33:28  Show Profile Send nahoj a Private Message
Hmm, jobbar på reklambyrå och det går riktigt bra för oss utan att använda det konceptet Sladd just beskrev.
Men visst vissa kör säkert på det.

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/10 :  20:28:34  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Nu gällde det motsägelsefulla budskap, om nätet är en bättre handelsplats än en redig butik, vill jag inte uttala mig om.

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/10 :  21:25:33  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
G:

Ingen ber dig komma med uttalande om vilket som är bäst handelsplats? Eller tänkte du ge ett omdömme om var det är bäst att göra sina bankaffärer?
Jag såg din poäng och menar att reklamen bara understryker/verifierar tillståndet av schabloniserade (men motsägelsefulla) "sanningar".

Och med detta vill du ha sagt............?

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/11/10 :  21:42:45  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Mina svar stryks då PG ville ha andra svar.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/10 :  22:01:09  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
OK, HiFi Consult.....

Det handlar om motsägelsfulla reklam budskap, inte om internethandel......

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/11/14 :  09:37:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag störs mycket av att reklamfilmen riktar sig till dumma personer - alltså mottagaren av produkten/tjänsten i reklamfilmen är en idiot. Menar man att jag är en idiot och måste köpa blöjan, tampongen, mobiltelefonen, chipspåsen???
Och jag störs också av att representanterna för företaget ofta framställs som idioter - ta Telenorreklamen med mupparna i Telenors helpdesk. Jag får inga positiva känslor om den jag ska hanla av fattar noll.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/11/14 :  09:59:25  Show Profile Send B-200 a Private Message
parlino med trädgårdstomtar och korvbilar då?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/11/14 :  11:25:19  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Grundar väl sig i "sanningen" :

- All reklam är bra reklam! ( för företaget )

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000