HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Någon som är en fena på klockor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/21 :  08:48:00  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Fick en klocka igår, en Citizen AN7040-50L.

Vet inte riktigt vad man ska tänka på när man handlar klocka så innan jag bestämmer mig om jag ska behålla eller byta så behöver jag lite hjälp med resonemanget

Skillnad mellan mineralglas och safirglas?

Finns det något att tänka på?

Denna har inte så att den klarar månadsskiften där det inte är 31 dagar -- hade den fixat det hade det varit ett stort plus, samma sak med Ecodrive som den inte har

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/21 :  09:13:23  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/10/21 :  10:07:58  Show Profile Send Larsho a Private Message
Safirglas är svårare att repa, klart att föredra.

Att behöva dra fram datumet vissa månadet är ju inget större bekymmer, tar bara några minuter.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/21 :  10:59:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Nej det är inget "problem"

Synd att det verkar bli en lite annan stil på klockorna så snart man letar bland de som är "Ecodrive".

Den enda som egentligen tilltalar mig är BL8001-51L men den kostar på tok för mycket -- 4998.-


/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2007/10/21 11:00:42
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/10/21 :  11:56:24  Show Profile Send 80-talet a Private Message
den sista du visar där var ju riktigt snygg Euphonic! Män har inte många smycken så klockan blir ofta det enda, att det enda smycke vi då bär kostar lite mer tycker jag inte spelar så stor roll så länge man har och är villig att lägga pengarna, vi har dem länge och använder dem varje dag. jämför man med kvinnorna och deras arsenal så förstår du min poäng!!

om du kan tänka dig att beställa så skulle jag tipsa om Poljot som är ett ryskt lyxur till kaffepengar. finns i alla prisklasser och modeller/utföranden.

eoJeud
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/10/21 :  13:35:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kan inte hjälpa dig. Jag har ingen klocka - jag kan den utantill .....
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/10/21 :  14:05:07  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Mitt tips: - Köp den klocka du verkligen vill ha! (innom vissa gränser så klart! )

Funkar det inte ekonomiskt - vänta ett tag!

Köper du något billigare, så kommer du att gå och snegla på den du egentligen ville ha och du köper den troligtvis till sist ändå => billigt blir dyrt!

Sålde min Speedmaster då jag fick krupp på hur lätt glaset repades - annars tycker jag den är en supersnygg modell!

Lycka till med valet!

/R


The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/10/21 :  14:59:36  Show Profile Send U1 a Private Message
Jag kraschade med MC, gled på asfalt, mina dainese racehandskar blev totalförstörda, min Tag klocka hade inte en repa i glaset Välj safirglas!

Sen håller jag med McG, köp något du är riktigt nöjd med. Den klocka jag bär idag har jag haft i fem år och jag är fortfarande nöjd.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/10/21 :  15:38:04  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jag har haft min Certina i mer än 25 år, inte en enda repa i safirglaset fast den används varje dag.

Sen tyckte jag nog att den klockan du fick är snyggare än den andre, men smaken är olika och det ska passa dig först o främst.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/21 :  18:42:28  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det blev lite som det blev, jag kunde förstås ha lämnat tillbaka den jag fick och tagit pengarna tillbaka men jag var tillbaka till affären nu (fint med söndagsöppna affärer!) och kikade lite på deras resterade sortiment och det fanns egentligen bara en klocka som tilltalade mig er och det var just den Ecodriven på andra bilden men jag är inte - inte just nu iaf - beredd att slanta upp.

Min gamla klocka var ihopknytt med ståltråd och eltejp i princip varje länk då jag för ett bra tag sedan nu givit upp med att laga den. Köpte den i USA för 9 år sedan och sprintarna fanns/finns inte här i Sverige så de sprintar de fixade höll aldrig länge och när de tar 80-90 kr / st och man får byta i princip varje månad så tar det illa på nerverna Därav rostfri ståltråd och eltejp för att täcka över ev. vassheter

Nåja, klockan sitter på armen nu med justerat armband och jag känner mig nöjd.

När jag vunnit jackpot på lottot ska jag köpa mig en riktig klocka

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/10/21 :  19:24:48  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jag tycker nog att du redan har en riktig klocka

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/10/21 :  20:02:59  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
http://www.breitling.com/en/

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2007/10/21 :  20:31:24  Show Profile Send Figge a Private Message
Då kan du säkert köpa en ny bil också.

http://www.breitlingforbentley.com/fr/

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000