HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Forma motstånd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/10/18 :  20:16:43  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Jag har sett en jigg för att böja till benen på hålmonterade motstånd på ett praktiskt sätt. Någon som vet var man köper sådana tingestar?

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/10/18 :  22:27:35  Show Profile  Visit peranders's Homepage
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=2003480.htm

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/10/18 :  22:40:16  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
...att det kunde vara så enkelt...

Jag måste köpa ett Komponentformningsverktyg snarast. Bara namnet uppmanar till köp!

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/10/19 :  06:37:41  Show Profile  Visit peranders's Homepage
En sån där grunka har jag haft i alla år, himla käck.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/10/19 :  08:53:18  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Man brukade få med någon larvig plastgrejj med Practical Electronics (engelsk tidning).
Go to Top of Page

megajocke
Member

95 Posts

Posted - 2007/10/25 :  21:25:15  Show Profile Send megajocke a Private Message
En sån där har jag också! :) Blir snyggare böjar med den än om man böjer för hand.

Edited by - megajocke on 2007/10/25 21:26:24
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/10/25 :  21:27:24  Show Profile Send Lovan a Private Message
När jag lödde ihop Orion-delningsfiltren böjde jag resistorerna över högkanten på ett cd-fodral. Blev perfekt för det rastermåttet. Om man nu inte har vägarna förbi Elfa så man kan köpa en riktig en då...
Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2007/10/25 :  22:19:24  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
Bara en liten fundering, vad är det för fel på plattång?
Visst en såndär är säkert jättesmidig men jag kan inte hjälpa att tycka att det känns lite "i-landsproblem" över det hela...

Sorry, OT! =)

Edit: Insåg just att mitt inlägg såg väldigt grinigt ut. Det var inte alls tanken, kanske borde köpa mig en själv och hålla tyst! =D

Edited by - dahlfalk on 2007/10/25 22:23:59
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/10/25 :  23:08:01  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
dahlfalk: Klart det är ett i-landsproblem. Speciellt eftersom det rör sig om ett verktyg jag ska använda för mitt höga nöjes skull.

Det rätta kanske är att gå över till ytmonterat, då slipper man att borra alla hål i kretskorten också. Men jag är dålig på att löda ytmonterat. Kanske till nästa projekt...

Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/10/26 :  10:09:26  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Fördelen med bockningsmall är just att min inte behöver tänka på _hur_ man ska bocka. Produktionsverktyg är knappast ett i-landsproblem, snarare u-landsproblem eftersom de ibland är dyra.....

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000