Jag har ett värmeelement(vatten)som sjunger med i mellanregistret och jag är helt tom på idéer hur jag ska lösa problemet Vad tror ni man ska göra? Kan ett elementskydd funka som difusor o lösa problemet??
Detta borde väl vara en teknikfråga å därför placeras på "DIY & Teknik"
Nåja....jag funderar lite....det beror väl på hur elementet "fångar upp" vibrationerna...via luften eller via väggfäste ?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Jag tror du först och främst skall lokalisera vid vilka frekvenser problemet uppstår. Utifrån det kan man kanske hitta en vettig lösning.
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Kan du med hjälp av dina händer (hålla i det) få bort problemet? Om så är fallet borde det gå att sätta dit några träkilar eller liknande på lämpliga ställen för att på så sätt fixera "radiatorn".
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Jag är ganska övertygad att det är luftburna vibrationer som är boven. Ska bränna en frekvens-skiva o kolla(om ingen vet vad Fröken Zelmanis röst har för frekvental) Menar ni att mattan ska klistras på elementet lite här o där eller Skulle se lite konstigt ut