HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Välj ETT märke/brand (125 röster är passerat)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/10/22 :  10:52:24  Show Profile Send MatsT a Private Message
quote:
Jag trodde man skulle uppgradera!

Det var väl fråga om giftermål? Då kan man inte uppgradera alltför ofta.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/22 :  10:58:15  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jo, inom samma märke. Giftermålet är total hängivelse för märket som sådant och filosofin bakom. Tanken är att du ska inte bara känna starkt för märket just nu utan även tro på dess utveckling och få vara en i familjen när nya, häftiga modeller ser dagens ljus, som du får ta del av. Men otrohet är förbjuden

Artphotography
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2007/10/22 :  10:59:52  Show Profile Send Jonas a Private Message
Naim får det nog bli för min del!

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/10/22 :  11:49:47  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Har inte kollat denna tråden på några dagar.

Men det får nog allt bli DIY då..
Mycket roligare så

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/10/22 :  12:26:32  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Giftermålet är total hängivelse för märket som sådant och filosofin bakom

Frågan är om det är så lyckat? Man riskerar att bli "hemmablind" som jag ser det och missa utvecklingen inom andra tillverkare.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2007/10/22 :  18:36:17  Show Profile Send Breddan a Private Message
Goldmund kanske :D

"less is MORE" "MORE is better"
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/10/22 :  19:10:28  Show Profile Send Ampalang a Private Message
quote:
Frågan är om det är så lyckat? Man riskerar att bli "hemmablind"
Säg det till frugan så får du se vad hon svarar.
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4454 Posts

Posted - 2007/10/22 :  19:10:29  Show Profile Send jari a Private Message
McIntosh!

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/10/22 :  19:11:15  Show Profile Send esl a Private Message
Om man drar parallellen för skojj skull med ett giftermål.
Var hamnar då DIY?

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2007/10/22 :  21:05:33  Show Profile Send deerhunt a Private Message
Rolig tråd, och om jag måste välja så blir det Accuphase (kan sakna min gamla E305 ibland...)

/

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/22 :  21:21:55  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
esl: då är man singel, det hörs ju på namnet

Artphotography
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2007/10/22 :  22:46:15  Show Profile Send crion a Private Message
Det måste ju bli Meridian då :D

De har iaf funnits i 30 år och så länge som Bob Stuart finns kvar tror jag det kommer fortsätta verka!

När jag var på besök i fabriken blev jag riktigt imponerad hur mycket avancerad elektronik de faktiskt kan göra inhouse med egna resurser. Deras kontakt med Dolby och Dolby Digital True HD (Meridian Lossless Packaging) gör att jag tror de kan hålla sig i framkant även i fortsättningen.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2007/10/23 :  09:26:19  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Burmester.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/23 :  09:39:41  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Sound choice, sir.

Artphotography
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2007/10/23 :  11:28:50  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Happ! Det här missade jag.

Chord.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/10/23 :  12:19:27  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Säg det till frugan så får du se vad hon svarar.

Kanske därför som jag inte hittat någon ännu.Sedan så vet man ju sällan hur länge hifimärkan finns kvar.Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2007/11/04 17:30:54
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/10/24 :  08:34:15  Show Profile Send jonasz a Private Message
Jag valjer DIY, da kan jag dessutom fa rediga hogtalare!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2007/10/24 :  08:58:49  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message
GRYPHON

Jag tar gärna hela konceptet inkl högtalare.

Dominik
Go to Top of Page

andreas s
Member

83 Posts

Posted - 2007/10/24 :  09:42:24  Show Profile Send andreas s a Private Message
Med AudioNet blir allting rätt AudioNet är mitt val!
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2007/10/24 :  11:29:31  Show Profile Send boombox a Private Message
Efter en veckas fundering så är MBL och Goldmund kvar som kandidater. MBL mest för deras högtalare. Valet faller ändå på Goldmund för deras insatser på skivspelarfronten, övrigt utvecklingsarbete, systemtänkande och kvalitet.

Go to Top of Page

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2007/10/24 :  15:25:53  Show Profile Send bfjohansson a Private Message
Jag skulle välja Wadia, något som ingen annan har valt tror jag. Alternativet blir ju då deras PowerDAC trots att den har några år på nacken. Jag gillar ju Wadia och PowerDACens design är osannolikt tuff.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/24 :  15:45:50  Show Profile Send Vox a Private Message
Vad ska den här tråden leda fram till mer än att ni alla hoppas att "ert" märka ska "vinna"?

I dag köps och säljs företag i stort sett hur som helst. Ena dagen bittra konkurrenter för att nästa dag tillhöra samma företag. Vips har två märken slagits ihop till ett nytt eller så läggs produkterna ned. Oavsett om företaget har funnits i 100 år och har ett stort reservdelslager eller endast funnits ett par år vet ingen på HF vad som händer med dessa företag i morgon. Tänk på hur lätt ett lager kan brinna upp eller liknande.




"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2007/10/24 :  15:52:38  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Mitt val blir efter mycket övervägande SONY, trots att jag bara har en produkt från dom i min anläggning.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/24 :  18:30:49  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
quote:
Vad ska den här tråden leda fram till mer än att ni alla hoppas att "ert" märka ska "vinna"?


Det är ingen tävling. Det handlar om ett tanke experiment där anden i flaskan ger dig en once-in-a-lifetime möjlighet att välja ditt drömmars märke och få vad som helst i deras elektronik sortiment och även uppgradera under hela livet med detta samma märke. Du måste alltså tro/gissa ifall de är starka och håller i längden, ofta är inte samma tillverkare totalgrymma på alla delarna i en anläggning. Man måste alltså verkligen stanna upp och tänka till. Det är poängen med tråden. Tänker man till är det nämligen inte helt självklart eller enkelt.

Tack vare att så oehört många faktiskt har sagt sitt, tycker jag det är mycket intressant att titta på listan, som för mig, är förvånande på flera punkter.

När man får chansen att välja vad som helst, en referensanläggning från McIntosh eller Accuphase eller någon annan tung tillverkare så säger man, nej tack, jag vill göra mina prylar själv....DIY står sig stark på listan. Det förvånar mig. Jag förstår detta i verkliga livet, men inte när man får välja utan begränsningar.

Det förvånar mig faktiskt att så pass många har hittat till Burmester. Tråden skapades då jag satt och lyssnade på en skiva och tittade på anläggningen och kännde instinktivt att jag behöver aldrig byta märke mer i hela mitt liv. Kanske uppgradera vad det lider, men inte byta märke, inte vara otrogen.

Därför undrade jag ifall andra hade hittat dit eller hade sin dröm om samma sak.

Jättekul att så många svarat, tack alla som bidragit till en intressant lista

Artphotography
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/10/24 :  20:34:28  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Dan, en lite rättelse bara, jag tror du har stavat fel på QSC i din summering på första sidan, idag kommer 3/5-delar av all min elektronik från QSC, alla mina slutsteg.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000