HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Serj Tankian
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/18 :  02:01:10  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Som de flesta vet så har ju System of a Down(SoaD) tagit sig ett paus för att arbeta med egna soloprojekt. Daron Malakian (sång & gitarr) och John Dolmayan (trummor) håller på med ett album till projektet "Scars on Broadway". Shavo Odadjian (bas) sammarbetar med RZA från Wu-Tang Clan. Och sångaren Serj Tankian kommer den 23e släppa sitt solo album.

Tre låtar har jag hört från denna skiva som bär namnet "Elect the dead", och dom finns >här<.
Någon annan än jag som kommer att skutta till närmsta skivaffär och införskaffa sig ett exemplar av denna?

I mina öron så låter det klassiskt SoaD, och om resterande låtarna är lika bra så blir detta en monsterskiva.

lite halvrolig info om skivan har ni här..
http://uk.youtube.com/watch?v=_aIJ8W1o5KI

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/10/18 03:19:44

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/10/18 :  08:09:36  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Låter det precis som SoaD så känns soloplattan onödig, det hade varit bättre att släppa en ny platta med SoaD istället. Men han har ju tagit över sången mer och mer så detta är kanske ett naturligt steg, han behöver inte dom andra. Risken är väl att dom lägger ned SoaD helt.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2007/10/19 09:04:07
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2007/10/18 :  18:50:26  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Ska bli fantastiskt att få höra Rizza´s grejer med Shavo. Det är efterlängtat. Det är ju han som e den egentliga stjärnan bakom Soad.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/10/19 :  04:21:57  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Är benägen att hålla med Björn-Ola i denna fråga.

J. Ullberg
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/19 :  06:34:41  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Daron kommer aldrig mer att spela med SaoD så för min del gör det inget att Serj kör vidare i samma stil. Själv tycker jag att hans sångstil passar deras musik bättre än Darons.

Vem som är bakom musiken bryr jag mig inte om så länge som det är bra

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/10/19 :  08:43:29  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
De tre låtarna på myspace låter kanon!

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/10/19 :  09:10:52  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag blandade ihop namnen.
Daron är ju den som stått för det mesta av musiken.
Serj Tankian har bidragit med ganska lite, så då är det väl naturligare att göra ett soloalbum och låta Daron fortsätta men låtskriveriet i SOAD.
quote:
Daron kommer aldrig mer att spela med SaoD

Har Daron lämnat gruppen? I så fall känns det som Soad är slut.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2007/10/19 09:43:43
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/19 :  12:46:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det har varit ansträngt mellan dom båda ganska länge därav timeouten. Som jag har förstått det så är det ganska liten chans att dom spelar ihop igen men vem vet

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/19 :  12:47:17  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
SoaD har tagit en paus... så det är ju ingen som har lämnat gruppen direkt. På sista SoaD spelningen så sa Daron till publiken att inte tro på rykten om att SoaD läggs ner.

Är det någon som har någon aning om hur resterande bandmedlemmars musik låter? för det skulle vara kul att höra, Serj snubblade jag över av en slump och blev positivt överraskad.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/24 :  10:22:41  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Första lyssningen på hela skivan via myspace... Riktigt bra i mina öron, nu är det bara att vänta tills skivorna man beställde kommer, för det ska bli riktigt intressant att höra hur den låter med bättre högtalare än dessa dåliga datorhögtalare.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/10/24 :  14:18:23  Show Profile
Jisses vilket vrålande, inget för mig

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/25 :  07:23:40  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Det enda som stör mig med skivan är att jag saknar dynamiken mellan Serjs och Darons röster... Ett stort minus.
Så, skivan var inte lika bra från "riktiga" högtalare som härifrån jobbet streamat från myspace, för med bättre koncentration så hör man saker som jag saknar.

Synd att den inte var bättre, men den är fortfarande riktigt bra, dock så saknar jag ju som sagt Darons sång.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000