Author |
Topic |
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/10/17 : 09:21:08
|
Önskar tips på någon välinspelad gospel CD. Amerikanskt, med ett gäng stora svarta qvinns som sjunger acapella.
Jag har hört detta live för typ 15-17 år sedan i Florida och har många gånger berättat hur mäktigt detta var men kom på mig själv nu att jag har inte en enda gospel skiva!!
Det jag vill hitta är en skiva med kanoninspelning för en högupplöst anläggning. |
Artphotography |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/17 : 09:39:37
|
Just kvinnlig acapella ?
När det gäller manlig acapella, så är nog gruppen "TAKE 6", bland det bättre man kan hitta. Främst musikalmässigt. Inspelingsmässigt så är nog "T minus 5" bland det bättre... men lämnar mycket att önska när et gäller det musikaliska http://www.isomike.com/tminus.html
Ska se vad för kvinnligt jag kan hitta i mina gömmor...
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/10/17 : 10:00:51
|
Kan absolut vara manligt också. Jag bara har det goda minnet med ett gäng stora svarta damer som det svängde något kopiöst om
Häftigt, du har lite koll på detta alltså |
Artphotography |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/17 : 10:36:14
|
U bet! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Amund
Fisherman
682 Posts |
Posted - 2007/10/22 : 20:47:19
|
Hittade du nåt kvinnligt Zalve?
|
/Daniel
"Arbetar för Hifi Art ibland" |
|
|
Jolojl
Member
835 Posts |
Posted - 2007/10/22 : 23:58:26
|
Hade en liten gospelride för något år sedan, det här var vad jag fick ut ... Det finns såklart massa annat bra ...
Det finns/fanns ett bra svenskt skivmärke, Gospel Friend Records, som drivs/drevs av Jonas Berholm (Mr R&B Records), med Per Notini som producent. Har själv Clara Ward and the Ward Singers (Skitbra! Ösigt!), Georgia Peach (Lite äldre, och mer åt spiritualshållet), och Dixie Hummingbirds (Män, men skitbra! Ösigt!) ... Har köpt skivor i Stockholm från det skivbolaget på Smokestack Records och Skivfynd Jazz och Blues (Bo Shermans butik). De är hur kunniga som helst, ring å säg vad du är ute efter så hjälper de dig ... http://www.skivfynd.com/ http://www.smokestackblues.com/
Några andra tips (blandad ljudkvalitet ...): (Riktigt bra!)
Heavenly Light (Oj så bra!)
The Best of Dorothy Love Coates & the Original Gospel Harmonettes, Vols. 1-2 (Skitbra och ösigt!)
The Best of the Pilgrim Travelers, Vol. 1-2 (Män, men skitbra och ösigt!)
(Favoriterna! Bra skiva, i alla fall den första ...)
Johan |
Edited by - Jolojl on 2007/10/23 00:23:40 |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/10/23 : 13:10:15
|
Oj, här ramlade det in en massa tips! Ska titta noggrannt på detta...Muchas Gracias |
Artphotography |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/10/23 : 14:50:51
|
Min kommande tips, är nog modernare (iaf bildmässigt) Det slår mig att jag knappt har lyssnat igenom den samlingen på 5-10 år... Bäst att göra det :) |
|
|
Jolojl
Member
835 Posts |
Posted - 2007/10/23 : 21:17:26
|
Dan, en liten brasklapp (läste om din första post ...): ljudet på skivorna jag rekommenderade är kanske inte som du eftersöker, men det är bra musik ...
Johan |
Edited by - Jolojl on 2007/10/24 01:10:10 |
|
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2007/10/24 : 10:19:09
|
OK, tack för den insikten också....
Jag är egentligen ute efter 2-3 skivor som givetvis är bra musikaliskt men även ljudmässigt. Jag gillade verkligen öset när jag hörde det live
Ps.behövdes ingen PA anläggning |
Artphotography |
|
|
|
Topic |
|