HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 gospel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/17 :  09:21:08  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Önskar tips på någon välinspelad gospel CD. Amerikanskt, med ett gäng stora svarta qvinns som sjunger acapella.

Jag har hört detta live för typ 15-17 år sedan i Florida och har många gånger berättat hur mäktigt detta var men kom på mig själv nu att jag har inte en enda gospel skiva!!

Det jag vill hitta är en skiva med kanoninspelning för en högupplöst anläggning.

Artphotography

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/17 :  09:39:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Just kvinnlig acapella ?

När det gäller manlig acapella, så är nog gruppen "TAKE 6", bland det bättre man kan hitta. Främst musikalmässigt.
Inspelingsmässigt så är nog "T minus 5" bland det bättre... men lämnar mycket att önska när et gäller det musikaliska
http://www.isomike.com/tminus.html

Ska se vad för kvinnligt jag kan hitta i mina gömmor...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/17 :  10:00:51  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Kan absolut vara manligt också. Jag bara har det goda minnet med ett gäng stora svarta damer som det svängde något kopiöst om

Häftigt, du har lite koll på detta alltså

Artphotography
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/17 :  10:36:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
U bet!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2007/10/22 :  20:47:19  Show Profile Send Amund a Private Message
Hittade du nåt kvinnligt Zalve?


/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/10/22 :  23:58:26  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Hade en liten gospelride för något år sedan, det här var vad jag fick ut ... Det finns såklart massa annat bra ...

Det finns/fanns ett bra svenskt skivmärke, Gospel Friend Records, som drivs/drevs av Jonas Berholm (Mr R&B Records), med Per Notini som producent. Har själv Clara Ward and the Ward Singers (Skitbra! Ösigt!), Georgia Peach (Lite äldre, och mer åt spiritualshållet), och Dixie Hummingbirds (Män, men skitbra! Ösigt!) ... Har köpt skivor i Stockholm från det skivbolaget på Smokestack Records och Skivfynd Jazz och Blues (Bo Shermans butik). De är hur kunniga som helst, ring å säg vad du är ute efter så hjälper de dig ...
http://www.skivfynd.com/
http://www.smokestackblues.com/

Några andra tips (blandad ljudkvalitet ...):
(Riktigt bra!)

Heavenly Light (Oj så bra!)


The Best of Dorothy Love Coates & the Original Gospel Harmonettes, Vols. 1-2 (Skitbra och ösigt!)


The Best of the Pilgrim Travelers, Vol. 1-2 (Män, men skitbra och ösigt!)

(Favoriterna! Bra skiva, i alla fall den första ...)

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/10/23 00:23:40
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/23 :  13:10:15  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Oj, här ramlade det in en massa tips! Ska titta noggrannt på detta...Muchas Gracias

Artphotography
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/23 :  14:50:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Min kommande tips, är nog modernare (iaf bildmässigt)
Det slår mig att jag knappt har lyssnat igenom den samlingen på 5-10 år...
Bäst att göra det :)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/10/23 :  21:17:26  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Dan, en liten brasklapp (läste om din första post ...): ljudet på skivorna jag rekommenderade är kanske inte som du eftersöker, men det är bra musik ...

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/10/24 01:10:10
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/24 :  10:19:09  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
OK, tack för den insikten också....

Jag är egentligen ute efter 2-3 skivor som givetvis är bra musikaliskt men även ljudmässigt. Jag gillade verkligen öset när jag hörde det live

Ps.behövdes ingen PA anläggning

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000