HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Konstig säljare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/15 :  10:45:01  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Kontaktade en säljare för köp av CD och försökte pruta lite, inget konstigt med det i mina ögon. Fick svar och allt var fint, men pga andra intressenter tycktes det inte vara läge för att gå ner i pris så säjaren ville avvakta. Förståeligt. Sa då att begärt pris var helt OK i så fall, och att jag bara ville titta på CDn och lyssna lite snabbt för att se att det inte var några problem/fel och att jag kunde komma och köpa den snabbt, men fick inget svar. Kollade annonsmarknaden lite snabbt och nu verkar det ligga en uppdaterad annons ute, med samma pris som jag redan sagt mig vara beredd att betala.... tycker det verkar lite skumt.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/15 :  10:58:20  Show Profile Send Vox a Private Message
Kan vara så att han helst vill sälja till någon som inte "behöver" komma för att titta och lyssna utan endast "pengar på kontot och han skickar". Kanske är han rädd att du skall pruta när du är på plats och att han tycker att det är "jobbigt".

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/10/15 :  11:29:33  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jo, kan vara många anledningar..... blev lite ledsen att inte köpa den och tyckte det var lite lustigt med tanke på att han i praktiken "redan sålt den" så att säga till mig om han bara hört av sig och bestämt en tid, hade passat galant i stapeln hemma. Fast nu går pengarna till lite fler vinylskivor istället, bättre investering även om det hade varit skoj med en matchad CD hemma. Går nog fler tåg så småningom. Blir lite nervös om en säljare inte vill att man skall lyssna och titta på produkterna de säljer bara. Och det är ju bara att klargöra att det inte är prutläge, vilket han redan gjort klart för mig. Så slipper man ju det tjabbet. Fast det kanske inte funkar så med alla köpare?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

Edited by - Dr.Nope on 2007/10/15 11:30:41
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/15 :  12:02:59  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag har gjort upp pris med köpare som sedan när de kommer säger "Jag har bara så här mycket pengar är det ok".
Då är det bara att be dem gå hem och spara ihop lite mer. Så det finns alla typer av köpare och för den skull även säljare.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/15 :  12:26:34  Show Profile Send svanbo a Private Message
Jag skulle tolka det som att han inte ville att du skulle titta på spelaren utan köpa den som den är. Ugglor i mossen alltså. Lika bra att hålla sig undan då.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8504 Posts

Posted - 2007/10/15 :  12:38:54  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Ett tips är ju att be säljaren beskriva varan,om man är intresserad och tycker beskrivningen låter som att varan är sjyst.
Säga,om den är så fin/bra skick som du säger så köper jag den.(när man tittat på den alltså)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/10/15 :  13:05:30  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Så det finns alla typer av köpare och för den skull även säljare

Exakt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/10/15 :  21:20:21  Show Profile Send jonasz a Private Message
Dr.Nope: Ditt mail kanske inte kom fram? De dar spamfiltren kan ha mycket hyss for sig aven om man lyckats maila tidigare, det ar i alla fall min erfarenhet.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8504 Posts

Posted - 2007/10/15 :  21:22:32  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
det ar i alla fall min erfarenhet.

Min oxå.Eller så är dom bra att skylla på..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000