HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lars Danielsson, Libera Me
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2007/10/15 :  09:38:44  Show Profile Send Pabo a Private Message
Denna skiva tipsades jag om av Martin Pettersson alias esl. Den är med ett ord "fantastisk". Mystisk, sorglig, vacker, storstilad och mycket mer.

En mycket bra sak med den är att den är producerad i SACD Hybrid.

Köp den! Jag tycker så mycket om den att jag ibland låter bli att spela den. Jag vill helt enkelt spara den till de bästa tillfällena.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/15 :  09:47:12  Show Profile Send Vox a Private Message
Kan endast hålla med föregående talare, en mycket bra skiva med mycket bra ljudkvalitet.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/15 :  10:13:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Visst är den bra!
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=46331

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2007/10/15 :  14:45:30  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
"Lasse Bas" lirar på Ida Sands platta. Han är den grymmaste basist jag vet. Såg honom med Michael Ruff. Han har ett underbart "groove". Världsklass!
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/10/15 :  16:02:24  Show Profile Send Gabe a Private Message
Kan bara instämma i kören: Lars Danielsson är en grym basist och en fanastiskt lyhörd musiker. Libera Me är en superskön platta som jag spelat många gånger!
Gabe
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2007/10/21 :  20:26:04  Show Profile Send Skurt a Private Message
Ooooh, lyckliga själar om ni inte hört den senaste tillsamans med den polske pianisten Leszek Mozdzer, Pasadoble. Den är om än vackrare än Libera Me. Köp nu!

Snart kommer även Jan Lundgren med ny skiva på ACT, Magnum Mysterium. På bas naturligtvis Lars, även Gustaf Sjökvist Chamber Choir! Inspelad i Storkyrkan och bakom finns faktiskt Gert Palmcrantz (Jazz at the pawnshop). Så håll utkik...

-Hur ska jag veta vad jag har tänkt förrän jag har hört vad jag har sagt?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000