HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Hornhögtalare Oris Reference Basic 200 SÅLDA!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stefanolo
fd. Stogi

396 Posts

Posted - 2007/10/12 :  19:26:28  Show Profile Send Stefanolo a Private Message
Säljer mina Oris Reference Basic 200 till förmån för mindre högtalare som är lättare att möblera med. Var på väg att sälja i höstas men fick hjälp att övertala mig själv att behålla dem.

Ljudmässigt är Orishornen det bästa jag haft med råge. Extremt dynamiska och instrument låter som RIKTIGA instrument.

Det rör sig om ett par tractrix-horn med AER MD2 bredbandare och tillhörande baskabinett med ett par 15" BD15 element. Känsligheten är 104 dB på hornen och 99 dB på basarna. I baslådorna finns ett par inbyggda förstärkare. Hornen spelar odelat från 20 kHz och nedåt där basarna går in vid 200 Hz. -3 dB ligger vi 29 Hz och de når ner till 20 Hz med tydlighet och pondus. Högtalarna drivs med lätthet av 1-2 W.

Pris 38 000 kr. Rimliga bud beaktas. De kostade 80 000 kr nya. SÅLDA till en snickare i Köpenhamn

Jag levererar inom rimligt avstånd från Malmö. Köparen får bidra med bensinpengar . Hämtning hos mig rekommenderas.

Gå in på www.bd-design.nl och vidare till "showroom" för omdömen från ägare till Orishorn.

Ring 0709-369055, PMa eller maila

Foto: Calle_jr










Edited by - Stefanolo on 2008/04/08 23:36:48

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/10/20 :  00:21:18  Show Profile Send ninja a Private Message
Har du mått på dom? BxDxH?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000