HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 H/K HKTS2 med sony str-de225
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2007/10/11 :  12:56:36  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
Hejsan!
Jag har surfat runt på jakt efter ett 2.1-system. Fastnat lite för denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=151983
Min undran är om jag kan koppla ihop det med min receiver (sony str-de225) På baksidan finns ingen sub-utgång, men den har "mix audio out" o består av en vanlig rca-utgång. Går alla frekvenser ut där så att man skulle behöva ett externt filter isf? Jag tror ni förstår vad jag funderar på :)
Tacksam för svar!
/Andreas

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2007/10/12 :  16:54:45  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
ingen?

Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2007/10/15 :  17:01:46  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
Hittade manualen till receivern och där står att om man ska koppla in en aktiv sub så ska de kopplas dit det står "mix audio out".
På svenska står det "mixningsutgången". Då vet jag att det ska funka som jag tänkt. Men jag undrar fortf varför det heter mixningsutgång?
Gissa gärna om du inte vet!
tacksam för svar

Edited by - androxe on 2007/10/16 16:52:32
Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2007/10/17 :  16:47:50  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
Nähe var ingen här som hade en aning?!. Då får jag väl åter igen svara själv. Mix out står det för att basen går ut där oavsett vilken kanal basen återfinns i. Hade det tex varit ett 5.1-ljud med dedikerad kanal för basen hade det stått sub-ut eller liknande. Då fick ni veta det ni 60 st som kollat men inte visste eller orka svara ;)
Ha det bra!
/Andreas

Edited by - androxe on 2007/10/17 16:48:27
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000