HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 In-wall subbas i sommarstugan - är det möjligt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PelleC
Starting Member

33 Posts

Posted - 2007/10/11 :  10:58:47  Show Profile Send PelleC a Private Message
Hej Hifi-kamrater! Jag har byggt mig en liten friggebod till sommarställe. Men man vill ju inte vara hänvisad bara till måsarnas skrik och vågornas kluckande under sommarhalvåret så nu håller på att sätta ihop ett surroundsystem för film och musik med någon form av ambition på välljudet. Då jag måste använda satellithögtalarsystem har jag problem att lösa basåtergivningen på ett bra sätt. En idé jag fått är att bygga in basar i 2 st väggsektioner till sovloftet. Men då jag saknar erfarenhet av att bygga själv och saknar nödvändig kunskap om högtalarkonstruktion så tänkte jag fråga er om hjälp.

Jag har två väggsektioner tillgängliga, bägge har formen av rätvinkliga trianglar med ca 1 m sida och 15 cm tjocklek.

Var vänder man sig för att få hjälp att räkna på om detta projekt är möjligt? Baselement? Konstruktionsprincip? Elementval?

Beskriver gärna projektet mer i detalj om någon här är intresserad. Skulle nog gå att göra en trevlig bildtråd av detta också :)

Utrustning: H/H AVR-430, Denon DVD 1920, Acoustic Energy Aego T 5.1.

MVH//PC

TD166mkII/T61/FMJ CD23 ==> FMJ A22 ==> Audience 72 + Kappa Sub
Njutånger är inte en plats - det är ett tillstånd!
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000