Nu skall jag tjata lite igen Jag har Jamo Conser8 och köpte nyligen en sub (audiopro avantek mkII). Jag använder en HK670 d.v.s måste köra högnivå. Det låter faktisk inte så kul! Jag har i och försig tänkt köpa ny förstärkare (kanske Arcan A85 men den kan vara ett par tusenlappar för dyr). Då kommer frågan har den lågnivå utgång om inte villken vettig förstärkare har det. Sist, kan det vara så att en annan förstärkare låter mycket bättre med subben utan att ha lågnivåutgång? Jag tycker subben (den klipper med högnivåkopplad-sub Consert8:orna vid 100Hz) låter "slapp".
Har nu parallellkopplat istället och det blev ju något bättre! Men jag vill ha tipps på vad som ska göras med förstärkaren, detta är väl vad forumet är till för! (bla) inte drogers vara eller inte, inte bilder på apparater som inte finns, muck om vem som är mest korkad osv!
Testa koppla till hörlursutgången...fast om det låter slappt så beror det på att subben är slapp. De där högtalarna är har ganska kortslagigt, rappt membran, du behöver nog en mycket dyrare subb för att det ska bli bra...tror jag...upp över 10kkr...