HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 koncentration och motivation
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/09/28 :  22:57:23  Show Profile Send 80-talet a Private Message
ja precis som topic säger så är jag ute efter hur ni gör för att motivera och disciplinera er själva till att göra det ni bör och måste när ni egentligen känner er ruskigt omotiverade av den ena eller andra anledningen. vad gör ni för att fokusera och koncentrera er på uppgiften?

sitter just nu med en hög litteratur samt avhandlingar och försöker pussla ihop ngt som jag knappt ens har i huvudet just nu.. det känns lite övermäktigt och tänkte att det då skulle vara en bra ide att kika in på forumet o kolla med er!

eoJeud

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/09/28 :  22:59:55  Show Profile Send nahoj a Private Message
ut o ta en uppfriskande promenad / fyll på syreförråden o rensa hjärnan
Stäng av alla störande element Tex. telefon

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/09/28 :  23:47:48  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Eftersom jag är den typen som brukar krångla in mig i för mycket saker samtidigt,så blir det ibland ett par dar,att göra minsta möjliga ibland för att rensa hjärnan.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/09/29 :  01:12:27  Show Profile Send 80-talet a Private Message
ja den här dagen har då verkligen inte varit produktiv!! promenad hade varit najs om det inte hade öst ner!! får hoppas att resten av helgen blir mer produktiv än den gångna veckan annars kommer jag sitta pyrt till!!!

antagligen blir allt bättre imorgon, brukar vara så, men just nu när man är inne i en sån här svacka så känns det inte bra! jag brukar lösa det på ett bra sätt men fortsätt gärna ger era egna tips på hur ni kommer ur liknande produktiva stiltjen.

eoJeud
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/09/29 :  01:31:11  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Kanske inte funkar med studier men jag brkar göra en ToDo-lista o det funkar väldigt bra för mig.
Det känns skönt att ta fram pennan o stryka sakerna en efter en.

P

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/09/29 :  10:15:47  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
När det datum som brukar benämnas deadline eller inlämningsdag närmar sig obevekligt och med farten av ett skenande godståg, då brukar det bli fart på åtminstone min motivation...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000