HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Arbetsuppgifter, vad jobbar ni med?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

lagun49
Member

138 Posts

Posted - 2007/10/01 :  12:39:35  Show Profile Send lagun49 a Private Message
Efter att jag 2002 sålt min mekaniska verkstad, som tillverkar maskiner för grafiska branschen, jobbar jag numera som konsult i samma bransch med kundanpassade applikationer.

Lars G

Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/10/01 :  17:50:56  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jobbar på paketeringen på Lab.Gruppen även kallad Pack, vilket i sak betyder att jag som sista person skall kolla och testa de slutsteg som vi skickar ut innan kund samt dra lock(sätta lock) på dem och provlyssna dem.

Är mycket nöjd både med arbetsuppgifter, arbetskamrater, arbetstid samt lönen. Skulle för tillfället inte kunna tänka mig något bättre jobb. Har jobbat som fotograf för en tidning men det är nerlagt nu.Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2007/10/05 14:01:26
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2007/10/01 :  17:58:15  Show Profile Send matså a Private Message
Arbetar som registrerare för Kulturen i Lund. Lägger in uppgifter vi får från arkivariefolket, in till databasen Charlotta, plus att vi rättar gammalt matrial. För det mesta skoj och intressant ibland trist (men alla jobb är trista i bland)

Ett jobb som, även man hade arbetat 70 timmar i veckan, hade det nog med säkerhet, aldrig tagit slut. Då snackar jag inte om att slöa precis.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/10/01 :  19:21:19  Show Profile Send f95toli a Private Message
Experimentell fysiker. Jobbar sedan ett par år på ett forskningsinstitut i London.
Min specialite är känsliga elektriska mätningar (DC upp till några tiotal GHz) vid mycket låga temperaturer (strax över absoluta nollpunkten). Jobbar mest med diverse kvantmekaniska system (solid-state qubits och liknande); i alla fall i teorin så kan de användas för att föbättra mätnogranheten i vissa tillämpningar samt inom kvantkommunikation (kvantkrypotgrafi m.m). Det är i all fall vad vi säger till "the management".
Det är ett mycket varierande yrke. På en och samma dag kan jag sitta och löda på morgonen; göra mikrovågsmätningar på efter lunch och sedan sitta med papper och penna och göra beräkningar på eftermiddagen. Det är en blandning som jag gillar och de flesta dagar så ser jag fram emot att gå till jobbet.

Nackdelar: Extremt instabil arbetsmarknad där fasta tjänster är sällsynta, man får räkna med att flytta mycket vilket gör det svårt att planera på lång sikt; och det är inte direkt jättebra betalt (jämfört med den lön jag skulle få om jag ex. jobbade hos ett telekom företag).
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2007/10/01 :  19:25:29  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Grafiker - Biträdande Produktionschef (nyutnämd till o med)

Grattis Johan

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/02 :  06:36:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tack

Nu har jag iaf papper på vad jag gör

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/10/02 :  10:57:43  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Ritar och gör kalkyler på hus....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2007/10/02 :  17:27:54  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Jobbar med data/telekom, som f95toli tycker är bra betalt. Vet inte om jag håller med helt och hållet. Design av Data/telekom lösningar för de största företagen i norden. Affärs och Produktutveckling kring data/telekomtjänster ingår också i mina arbetsuppgifter. Innebär en del resande och att man får flytta runt en del. Jobbar för tillfället i Oslo sedan ett år men bor i København. Jobbade tidligare 5-6 år i Stockholm med samma sak.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/10/02 :  17:44:02  Show Profile Send mattiasa a Private Message
Jobbar som konsult (Konstruktion & Projektledning). Efter två års konsultande inom Lastbilsmotorer så bar det av till Norge i Januari. Blir kvar iaf till årsskiftet. Offshorebranschen är spännande, och här vänds det inte på varenda krona och kunskap och erfarenhet premieras... Så borde det vara i bilindustrin med. Då kanske det kunde bli lite ordning där också....

Drömyrke? Lönen/arbetsuppgifterna jag har idag, fast slippa pendlandet till Norge...
Go to Top of Page

masund
Member

92 Posts

Posted - 2007/10/03 :  12:05:09  Show Profile Send masund a Private Message
Hej.

Mitt yrke: Crash Test Photographer at Volvo Cars Safety Centre.
Höghastighets filmar Volvo, Ford, Jaguar, Landrover och Aston Martin i huvudsak.
Men det blir även lastbilar och bussar imellanåt.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/10/03 :  13:06:21  Show Profile Send tian a Private Message
Jobbar på V-Tab:s tidningstryckeri i Västerås
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/10/03 :  15:06:56  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
Jobbar som driftledare på en kundsupport(bank) i Malmö!
Ansvarar för driften av kundsupporten - så är lite "spindeln i nätet"!

Skulle gärna vilja jobba med design, främst möbler men även annat!

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2007/10/04 :  16:51:47  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Jobbar som transportledare på ett budbilsföretag i Stockholm.
Stress, stress, stress och lunch mellan samtalen
Skulle gärna vara ledig och få vila några år, typ resten av mitt liv....

Verkar som om dom flesta meningsfulla jobb är med uselt betalt


Om arbete varit så himla roligt så hade dom rika behållt det för sig själva
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/04 :  18:21:11  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
AAARGH!!! Treskiftet höll i en vecka på det här stället, vi gick ner till det i måndags från det vanliga fyrskiftet... nästa vecka går vi ner till tvåskift... suck.

BTW, vilka intressanta jobb vissa verkar ha.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/10/05 :  19:45:32  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Egenföretagare/Montör .Jag monterar solskydds produkter under sommarhalvåret,på vintern kompletterar jag med montering av akustik tak och modulsystem med kontorsväggar.
Drömyrket har jag redan,jag vill jobba med händerna

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/10/06 :  19:44:18  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Jobbar med att tillverka pappersmassa,5-skift på Bravikens pappersbruk(Holmen)


Pat

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/10/07 :  01:23:10  Show Profile Send ohmega a Private Message
Blev "sysslolös" den 28:de september...hade underer ett år haft praktik (genom aktivitetsgarantin) på en träverkstad. Verkstaden drivs i Jönköpings kommuns regi...å ligger i Huskvarna. Där byggde jag möbler och leksaker mmm till olika kommunala verksamheter såsom dagis..äldreboenden, kommunala förvaltningskontor mm. Det var faktiskt riktigt kul.

Så nu är jag arbetslös...börjat nyligen på en 10-veckors "söka-jobb-kurs" på arbetsförmedlingen

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2007/10/07 :  12:12:04  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Läser civ. Ing. maskinteknik i Karlskrona. Läser matte alldeles för många vakna timmar på dygnet. Profil mot vattenkraftsburna energi system, hoppas jag.
När jag vill roa mig går jag ner på krogen och blandar drinkar till människor som har högre lön än jag. He.

Drömyrket innehåller konstruktion och beräkning an kraftstationer vilket jag hoppas inte är för långt borta.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2007/10/07 :  12:40:49  Show Profile Send Nicks a Private Message
Jobbar som platschef inom anläggningsbranschen.
Har jobbat mycket med infrastruktur projekt. Byggt motorväg i Polen, Citytunneln i Malmö bla.

Världens bästa och sämsta jobb.
Jag har ju inte behövt lämna sandlådan!!! Har bara fått större o dyrare grävmaskiner.

Denna tiden på året är underbar i mitt jobb. Sitter i min byggbod o tittar ut över fältet och ser ett blått skimmer av dieselavgaser när solen stiger upp över horisonten.... Det är kärlek... ren och vacker kärlek.

Hihi. :)
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/10/07 :  13:27:26  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
@Orpheus: Får jag gissa. Ni har pumpar och/eller omrörare från Scanpump/ABS Pump?

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2008/02/18 :  22:13:46  Show Profile Send maal a Private Message
Anställd hos staten.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/02/19 :  00:37:32  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Tillfälligt sjukskriven, men jobbar med felsökning på kretskorts-nivå av GSM-basstationer.


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2008/02/19 :  00:49:06  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Jobbar med ljud och ljus, både på turné och "hemma".
Anställd som ljus-tekniker men är lika mycket ljud-tekniker.

Drömjobb: Stor världsturné som lightmaster.

Whiskyman:
Hade isär ett Lab steg(2002) idag där ena fläkten börjar låta lite mycke.
Får nog beställa en ny fläkt.
Trevliga steg domdära, vi använder Lab, Crown och Camco.

Edited by - Mikaell on 2008/02/19 00:54:40
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/02/19 :  09:34:14  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jobbar inom IT-utveckling på en Reuters look-a-like i London.
Just nu är det mest planering och genomförande av systemintegreringar och lite tänk runt hur vi ska bli av med ett föråldrat stordatorsystem. Många möten blir det..... Uppblandat med lite gruppansvar är det ett helt ok jobb.

Drömjobbet är ett liknande jobb fast med anständig lön.
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2008/02/19 :  10:35:00  Show Profile Send wallraff a Private Message
Konstruktör på sveriges största varv.

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000