Author |
Topic |
lagun49
Member
138 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 12:39:35
|
Efter att jag 2002 sålt min mekaniska verkstad, som tillverkar maskiner för grafiska branschen, jobbar jag numera som konsult i samma bransch med kundanpassade applikationer.
Lars G |
Den som aldrig misslyckats har heller aldrig försökt. |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 17:50:56
|
Jobbar på paketeringen på Lab.Gruppen även kallad Pack, vilket i sak betyder att jag som sista person skall kolla och testa de slutsteg som vi skickar ut innan kund samt dra lock(sätta lock) på dem och provlyssna dem.
Är mycket nöjd både med arbetsuppgifter, arbetskamrater, arbetstid samt lönen. Skulle för tillfället inte kunna tänka mig något bättre jobb. Har jobbat som fotograf för en tidning men det är nerlagt nu.Mvh Kristofer |
Edited by - whiskyman on 2007/10/05 14:01:26 |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 17:58:15
|
Arbetar som registrerare för Kulturen i Lund. Lägger in uppgifter vi får från arkivariefolket, in till databasen Charlotta, plus att vi rättar gammalt matrial. För det mesta skoj och intressant ibland trist (men alla jobb är trista i bland)
Ett jobb som, även man hade arbetat 70 timmar i veckan, hade det nog med säkerhet, aldrig tagit slut. Då snackar jag inte om att slöa precis. |
Min fotosida på flickr
|
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 19:21:19
|
Experimentell fysiker. Jobbar sedan ett par år på ett forskningsinstitut i London. Min specialite är känsliga elektriska mätningar (DC upp till några tiotal GHz) vid mycket låga temperaturer (strax över absoluta nollpunkten). Jobbar mest med diverse kvantmekaniska system (solid-state qubits och liknande); i alla fall i teorin så kan de användas för att föbättra mätnogranheten i vissa tillämpningar samt inom kvantkommunikation (kvantkrypotgrafi m.m). Det är i all fall vad vi säger till "the management". Det är ett mycket varierande yrke. På en och samma dag kan jag sitta och löda på morgonen; göra mikrovågsmätningar på efter lunch och sedan sitta med papper och penna och göra beräkningar på eftermiddagen. Det är en blandning som jag gillar och de flesta dagar så ser jag fram emot att gå till jobbet.
Nackdelar: Extremt instabil arbetsmarknad där fasta tjänster är sällsynta, man får räkna med att flytta mycket vilket gör det svårt att planera på lång sikt; och det är inte direkt jättebra betalt (jämfört med den lön jag skulle få om jag ex. jobbade hos ett telekom företag).
|
|
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 19:25:29
|
quote: Grafiker - Biträdande Produktionschef (nyutnämd till o med)
Grattis Johan |
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/10/02 : 06:36:48
|
Tack
Nu har jag iaf papper på vad jag gör |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2007/10/02 : 10:57:43
|
Ritar och gör kalkyler på hus.... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Gemeni
Member
1162 Posts |
Posted - 2007/10/02 : 17:27:54
|
Jobbar med data/telekom, som f95toli tycker är bra betalt. Vet inte om jag håller med helt och hållet. Design av Data/telekom lösningar för de största företagen i norden. Affärs och Produktutveckling kring data/telekomtjänster ingår också i mina arbetsuppgifter. Innebär en del resande och att man får flytta runt en del. Jobbar för tillfället i Oslo sedan ett år men bor i København. Jobbade tidligare 5-6 år i Stockholm med samma sak. |
Musik låter bäst på vinyl och i stereo
|
|
|
mattiasa
Member
584 Posts |
Posted - 2007/10/02 : 17:44:02
|
Jobbar som konsult (Konstruktion & Projektledning). Efter två års konsultande inom Lastbilsmotorer så bar det av till Norge i Januari. Blir kvar iaf till årsskiftet. Offshorebranschen är spännande, och här vänds det inte på varenda krona och kunskap och erfarenhet premieras... Så borde det vara i bilindustrin med. Då kanske det kunde bli lite ordning där också....
Drömyrke? Lönen/arbetsuppgifterna jag har idag, fast slippa pendlandet till Norge... |
|
|
masund
Member
92 Posts |
Posted - 2007/10/03 : 12:05:09
|
Hej.
Mitt yrke: Crash Test Photographer at Volvo Cars Safety Centre. Höghastighets filmar Volvo, Ford, Jaguar, Landrover och Aston Martin i huvudsak. Men det blir även lastbilar och bussar imellanåt.
|
|
|
tian
200.000-klubben
1550 Posts |
Posted - 2007/10/03 : 13:06:21
|
Jobbar på V-Tab:s tidningstryckeri i Västerås |
|
|
McGyver
Member
1737 Posts |
Posted - 2007/10/03 : 15:06:56
|
Jobbar som driftledare på en kundsupport(bank) i Malmö! Ansvarar för driften av kundsupporten - så är lite "spindeln i nätet"!
Skulle gärna vilja jobba med design, främst möbler men även annat!
|
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater |
|
|
Cyrus
Member
734 Posts |
Posted - 2007/10/04 : 16:51:47
|
Jobbar som transportledare på ett budbilsföretag i Stockholm. Stress, stress, stress och lunch mellan samtalen Skulle gärna vara ledig och få vila några år, typ resten av mitt liv....
Verkar som om dom flesta meningsfulla jobb är med uselt betalt
Om arbete varit så himla roligt så hade dom rika behållt det för sig själva
|
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/04 : 18:21:11
|
AAARGH!!! Treskiftet höll i en vecka på det här stället, vi gick ner till det i måndags från det vanliga fyrskiftet... nästa vecka går vi ner till tvåskift... suck.
BTW, vilka intressanta jobb vissa verkar ha.
|
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
hoktuna
Jultomte
2786 Posts |
Posted - 2007/10/05 : 19:45:32
|
Egenföretagare/Montör .Jag monterar solskydds produkter under sommarhalvåret,på vintern kompletterar jag med montering av akustik tak och modulsystem med kontorsväggar. Drömyrket har jag redan,jag vill jobba med händerna |
Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se |
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
ohmega
Member
4651 Posts |
Posted - 2007/10/07 : 01:23:10
|
Blev "sysslolös" den 28:de september...hade underer ett år haft praktik (genom aktivitetsgarantin) på en träverkstad. Verkstaden drivs i Jönköpings kommuns regi...å ligger i Huskvarna. Där byggde jag möbler och leksaker mmm till olika kommunala verksamheter såsom dagis..äldreboenden, kommunala förvaltningskontor mm. Det var faktiskt riktigt kul.
Så nu är jag arbetslös...börjat nyligen på en 10-veckors "söka-jobb-kurs" på arbetsförmedlingen |
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
Posted - 2007/10/07 : 12:12:04
|
Läser civ. Ing. maskinteknik i Karlskrona. Läser matte alldeles för många vakna timmar på dygnet. Profil mot vattenkraftsburna energi system, hoppas jag. När jag vill roa mig går jag ner på krogen och blandar drinkar till människor som har högre lön än jag. He.
Drömyrket innehåller konstruktion och beräkning an kraftstationer vilket jag hoppas inte är för långt borta. |
Du når oss på Lazy Boy hær:
sales@lazyboyaudio.no
https://www.facebook.com/lazyboyaudio/
http://www.lazyboyaudio.no/ |
|
|
Nicks
Member
1943 Posts |
Posted - 2007/10/07 : 12:40:49
|
Jobbar som platschef inom anläggningsbranschen. Har jobbat mycket med infrastruktur projekt. Byggt motorväg i Polen, Citytunneln i Malmö bla.
Världens bästa och sämsta jobb. Jag har ju inte behövt lämna sandlådan!!! Har bara fått större o dyrare grävmaskiner.
Denna tiden på året är underbar i mitt jobb. Sitter i min byggbod o tittar ut över fältet och ser ett blått skimmer av dieselavgaser när solen stiger upp över horisonten.... Det är kärlek... ren och vacker kärlek. |
Hihi. :)
|
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/10/07 : 13:27:26
|
@Orpheus: Får jag gissa. Ni har pumpar och/eller omrörare från Scanpump/ABS Pump? |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
maal
Member
803 Posts |
Posted - 2008/02/18 : 22:13:46
|
Anställd hos staten. |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2008/02/19 : 00:49:06
|
Jobbar med ljud och ljus, både på turné och "hemma". Anställd som ljus-tekniker men är lika mycket ljud-tekniker.
Drömjobb: Stor världsturné som lightmaster.
Whiskyman: Hade isär ett Lab steg(2002) idag där ena fläkten börjar låta lite mycke. Får nog beställa en ny fläkt. Trevliga steg domdära, vi använder Lab, Crown och Camco. |
Edited by - Mikaell on 2008/02/19 00:54:40 |
|
|
brewitz
SW-hantering
1624 Posts |
Posted - 2008/02/19 : 09:34:14
|
Jobbar inom IT-utveckling på en Reuters look-a-like i London. Just nu är det mest planering och genomförande av systemintegreringar och lite tänk runt hur vi ska bli av med ett föråldrat stordatorsystem. Många möten blir det..... Uppblandat med lite gruppansvar är det ett helt ok jobb.
Drömjobbet är ett liknande jobb fast med anständig lön. |
|
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2008/02/19 : 10:35:00
|
Konstruktör på sveriges största varv. |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|