HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Compact WZ5MKII (SC)- Collectors versionen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/09/27 :  20:23:03  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Mycket vacker golvhögtalare med VIFA-element genomgående, konkurrerar med Sonus Faber i finish utan tvekan och lådformen är mycket vacker och verkligt välbyggd på denna ovanliga högtalare.
Det är en Mycket välljudande neutral högtalare med otrolig diskant-återgivning-bra tryck i både mellanregister och bas, en rolig högtalare att lyssna på helt enkelt, de passar nog bäst för rum upp till ca 30kvm.

Det finns 2 versioner av denna högtalare varav denna är den exklusiva samlar-versionen "collectors version" vilket innebär att högtalarlådan huvudstycken är i massiv polerad valnöt och elementen är vifa:s bättre element, se specarna på Compacts hemsida och jämför på Vifas hemsida för elementspecar.

Kan skickas utan problem då jag har originalkartongerna till dem.
Jag har väl spelat med dem ett 10-tal timmar så de är långt ifrån inspelade. Har du någotsånär stark rörförstärkare så funkar det bra då känsligheten ligger på91db.

Nypriset ligger på ca 23.000-25.000:-, jag säljer mina för 9.500:- då mina hifilager är proppfulla, hittar du en mer påkostad modern högtalare för dessa pengar !!??.

http://www.sendsound.cn/en/products/index_z_wz.htm

There is NO substitute for PURE power.

Edited by - AnTra on 2007/09/27 20:30:19
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000