Author |
Topic |
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2007/09/25 : 13:14:59
|
Klarar du lite "reklam"? I dessa internet/nedladdningstider känns det helt rätt att slå ett slag för våra utrotningsghotade skivaffärer. I Stockholm finns t ex Wasa Skivbörs på Hälsingegatan i Stockholm som säljer senaste nytt, direktimporterat från USA (jag kanske är fånig, men jag har fått för mig att de låter bättre...) för ynka 130 kr/st. Har just köpt Nya Joni Mitchell, nya Steve Earle, nya Joe Henry, nya José Gonsalez och nya Mary Gauthier (det är ju Pay-Day!), så jag har en lång och skön kväll framför stereon att se fram emot. OBS! Jag har varken rabatt eller är delägare, det här är bara ett konsumenttips från en CD-köpare som gillar att betala lite för sånt som brukar kosta mer! hälsn Gabe
|
Edited by - Gabe on 2007/09/25 16:20:18 |
|
Silversurfaren
fd. headonist
1075 Posts |
Posted - 2007/09/25 : 17:48:48
|
Det var bra pris på importer, annars är det inte så krångligt att importera själv. Mellotronens utsugar-priser på Japan-importer undviker jag helst, i övrigt en OK butik. |
Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design |
|
|
opethic
Member
2890 Posts |
Posted - 2007/09/25 : 20:32:55
|
Jag brukar beställa från cduniverse.com ibland (USA) men ibland fastnar paketen i tullen, inte kul Men jag tror inte att det är någon ljudskillnad, har själv CD-skivor från Ryssland, USA, Tyskland, Holland, Sverige, Japan, Mexico, Argentina osv. Har inte märkt någon skillnad på ljudet, men det är ju kul att samla - ibland har ju importskivor bonusmaterial och annan förpackning
När det gäller vinyl kan det nog därimot vara skillnad, men det är nog en helt annan sak. |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/09/25 : 21:48:14
|
Kan man beställa från nätet hos Wasa Skivbörs ? |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2007/09/26 : 09:17:12
|
Björklund: Nej, Wasa Skivbörs har bara butiksförsäljning.Men ring och fråga - de kanske har lust att köra postorder, som på den gamla goda tiden:-). Ophetic: Jag brukar också handla från Cd.universe, dock aldrig mr än två cd åt gången, annars fastnar de mycket riktigt i tullen, vilket blir dyrt! Beträffande eventuell ljudskillnad så har jag som sagt inga belägg för att USA-press låter bättre. Annat var det på vinyltiden! Då kunde man ofta pricka in US-pressat jämfört med europa-pressat i blindtest. Den låga dollarkursen gör dock importskivor till ett fördelaktigt alternativ, trots fraktkostnad. Att betala upp till 189:- för en cd som på Åhlens eller Mega skulle aldrig falla mig in! hälsn Gabe |
|
|
mikaels
Member
160 Posts |
Posted - 2007/10/01 : 23:39:33
|
Själv handlar jag mest från www.cdpacific.com (och www.dvdpacific.com, de har samma varukorg, så man kan köpa film och musik samtidigt), hittills utan tullstrul , men eftersom jag bor i Stockholm händer det att jag slinker förbi Wasa (och alla andra skivbutiker i området), och det är alltid lika trevligt.
|
- "Do you indulge in any form of worship?" - "Life. I love life, very much indeed. David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973
|
|
|
Mattias
Member
1671 Posts |
Posted - 2007/10/04 : 21:49:37
|
Wasa ligger på min vanliga skivshoppingrunda när man väl i är i huvudstan.... skoj att shoppa löss på lite bra musik när man är i krokarna. Att det sen är hyggliga priser gör inget |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2007/10/05 : 02:38:28
|
Wasa skivbörs, var ligger den? |
J. Ullberg |
|
|
mrk
Member
313 Posts |
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2007/10/15 : 16:14:28
|
Vill bara påpeka att länken ovan är helt galen - Wasa Skivbörs ligger på Hälsingegatan i Stockholm alldeles nära korsningen Odengatan vid Vasaparken! hälsn Gabe |
|
|
|
Topic |
|
|
|