HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 TIPS! Nya USA-importerade CD:n billigt!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/09/25 :  13:14:59  Show Profile Send Gabe a Private Message
Klarar du lite "reklam"? I dessa internet/nedladdningstider känns det helt rätt att slå ett slag för våra utrotningsghotade skivaffärer. I Stockholm finns t ex Wasa Skivbörs på Hälsingegatan i Stockholm som säljer senaste nytt, direktimporterat från USA (jag kanske är fånig, men jag har fått för mig att de låter bättre...) för ynka 130 kr/st.
Har just köpt Nya Joni Mitchell, nya Steve Earle, nya Joe Henry, nya José Gonsalez och nya Mary Gauthier (det är ju Pay-Day!), så jag har en lång och skön kväll framför stereon att se fram emot.
OBS! Jag har varken rabatt eller är delägare, det här är bara ett konsumenttips från en CD-köpare som gillar att betala lite för sånt som brukar kosta mer!
hälsn
Gabe


Edited by - Gabe on 2007/09/25 16:20:18

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/09/25 :  17:48:48  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Det var bra pris på importer, annars är det inte så krångligt att importera själv. Mellotronens utsugar-priser på Japan-importer undviker jag helst, i övrigt en OK butik.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2007/09/25 :  20:32:55  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jag brukar beställa från cduniverse.com ibland (USA) men ibland fastnar paketen i tullen, inte kul
Men jag tror inte att det är någon ljudskillnad, har själv CD-skivor från Ryssland, USA, Tyskland, Holland, Sverige, Japan, Mexico, Argentina osv. Har inte märkt någon skillnad på ljudet, men det är ju kul att samla - ibland har ju importskivor bonusmaterial och annan förpackning

När det gäller vinyl kan det nog därimot vara skillnad, men det är nog en helt annan sak.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/25 :  21:48:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kan man beställa från nätet hos Wasa Skivbörs ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/09/26 :  09:17:12  Show Profile Send Gabe a Private Message
Björklund: Nej, Wasa Skivbörs har bara butiksförsäljning.Men ring och fråga - de kanske har lust att köra postorder, som på den gamla goda tiden:-).
Ophetic: Jag brukar också handla från Cd.universe, dock aldrig mr än två cd åt gången, annars fastnar de mycket riktigt i tullen, vilket blir dyrt! Beträffande eventuell ljudskillnad så har jag som sagt inga belägg för att USA-press låter bättre. Annat var det på vinyltiden! Då kunde man ofta pricka in US-pressat jämfört med europa-pressat i blindtest.
Den låga dollarkursen gör dock importskivor till ett fördelaktigt alternativ, trots fraktkostnad. Att betala upp till 189:- för en cd som på Åhlens eller Mega skulle aldrig falla mig in!
hälsn
Gabe
Go to Top of Page

mikaels
Member

160 Posts

Posted - 2007/10/01 :  23:39:33  Show Profile Send mikaels a Private Message
Själv handlar jag mest från www.cdpacific.com (och www.dvdpacific.com, de har samma varukorg, så man kan köpa film och musik samtidigt), hittills utan tullstrul , men eftersom jag bor i Stockholm händer det att jag slinker förbi Wasa (och alla andra skivbutiker i området), och det är alltid lika trevligt.

- "Do you indulge in any form of worship?"
- "Life. I love life, very much indeed.
David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973

Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/10/04 :  21:49:37  Show Profile Send Mattias a Private Message

Wasa ligger på min vanliga skivshoppingrunda när man väl i är i huvudstan.... skoj att shoppa löss på lite bra musik när man är i krokarna. Att det sen är hyggliga priser gör inget
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/10/05 :  02:38:28  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Wasa skivbörs, var ligger den?

J. Ullberg
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2007/10/05 :  09:13:58  Show Profile Send mrk a Private Message
http://www.hitta.se/pink/trxJ5recG+3r9ZcttnTpNw%3d%3d.aspx

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2007/10/15 :  16:14:28  Show Profile Send Gabe a Private Message
Vill bara påpeka att länken ovan är helt galen - Wasa Skivbörs ligger på Hälsingegatan i Stockholm alldeles nära korsningen Odengatan vid Vasaparken!
hälsn
Gabe
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000