HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips paket köp...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/12/08 :  23:13:52  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Jag kan inte bestämma mig jag håller på att bli tokig .... Vad ska jag köpa för något. Det känns som vad jag än lyssnar på så är det inte det jag letar efter. Jag vet att de flesta inom HiFi vill ha det "renaste" ljudet men vad jag är ute efter är annorlunda. Tex. tycker jag ljudet i min bilstereo är helt underbart som beståt av DSL framsystem och en Alpine CD med loudness. Jag skulle vilja ha ett liknande ljud hemma fast givetvis i en större ljudbild ... Vad ska jag gå och provlyssna? Känns som jag inte hittat nån bra kombination stärkare, cd och högtalare som ger det jag vill ha .... Det får med kablar kosta allt mellan 10 och 80 000 ungefär och jag kan även tänka mig begagnat..... Är lite rädd för att få ett för "litet" ljud med små högtalare ... Jag vill ha ett riktigt stort och fylligt ljud .... Tacksom för tips!

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/12/09 :  00:09:39  Show Profile Send n/a a Private Message
Audiovector M3 Signature. Musical Fidelity A3.2. Rega Jupiter alt Cairn Fog med uppsampling.

Hamnar runt 65 med bra kablage.

Men det är skitsvårt att ge en rekommendation sådär... Hur stort är rummet? Musiksmak? Osv, osv... Men alltid nåt att börja lyssna på!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/12/09 :  09:34:49  Show Profile Send Mattias a Private Message
Här kommer inga direkt tips.
Utan mer tips iform av: Ge dig ut och lyssna, lyssna i många butiker/hos andra ägare på alla möjliga prylar och gör dig en uppfattning av vad du vill ha. Observera att detta är ofta en mycket tidskrävande! Tar lång tid innan man vet.... och när man vet då blir man nästan tokig, för grejerna är sååå läckra och så vet man vilket magiskt ljud de preserar.

Detta är en prövning av hög grad för ofta vill man ju ha grejerna på en gång. Har man dessutom en del slantar för inköpet, då är det svårt att stå emot.

Men alltså samla på dig lyssningsintryck, tills att du verkligen vet att det är detta du vill ha. Sen är det enkelt... handla prylarna! Koppla in, slit ditt hår i förtvivlan, skall det låta såhär? (vid inköp av nya pryls). När väl prylarna har spelats in och positionen av högtalerit i rummet är rätt.... då är himlen nära

Lycka till

/Mattias
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000