HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 AAD 7001, Världens bästa SÅLDA !!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/09/22 :  18:34:05  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
AAD 7001 - Världens bästa stativare säljes !!
Eftersom jag är rörfrälst och dessa högtalare kräver minst 200w för att spela ut som dom skall måste jag med tårar i ögonen sälja dessa skapelser som jag veterligen endast finns ett par i Sverige av. Europapriset har legat på 10.000 Euro vilket är ca 94.000:-/paret.

Säljs i USA för 12.500 USD !.

Har blivit bedömda som de bästa stativare som någonsin tillverkats då de visades upp/spelade på mässa förra året.

Specarna är helt sjuka på dessa stativare, se bilder i bifogad fil.

Elementen som sitter i är ett makalöst hantverk bara dessa och banddiskanten som sitter i spelar bättre än allt jag hört hittils.

Högtalarna är kompletta med originalstativen och jag har alla originalkartonger/instruktionsbok till dem. Att de är i perfekt skick behöver jag väl inte ens nämna !.

För att få dem spela gudomligt med de svagare rörförstärkeriet måste jag biampa dem enligt bild i galleriet och det blir för mycket utrustning för mig helt enkelt och det dessutom i ett förhållandesvis litet rum (20kvm). Du bör ha ett strömstarkt steg för att driva dessa optimalt, jag rekommenderar ca 2x200w men har du mer så är det självklart bara bättre. Jag upplevde dem som svårplacerade även om det kan varit mitt rum som de var placerade i som gjorde det. Men när de riktats in rätt så föll allt på plats som genom trolleri.

Säljes för endast 45.000:- kompletta med orginalstativen.
(Kan eventuellt tänka mig delinbyten men helst då inga högtalare då huset redan är fullt av dessa).
https://lagring.storegate.se/user/Pictures/Browse.aspx?PartnerID=65&Share=3d48a36c-b30c-4082-9bfb-3fe4479f21e4

There is NO substitute for PURE power.

Edited by - AnTra on 2007/10/18 23:25:17

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/09/26 :  09:49:36  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Ingen som har några roliga rör-prylar för inbyte/mellanskillnad :-)

There is NO substitute for PURE power.
Go to Top of Page

yfront
Starting Member

27 Posts

Posted - 2007/09/26 :  15:48:23  Show Profile Send yfront a Private Message
Gräver djupt i fickorna/madrassen/spargrisen...
Tror jag aldrig velat ha ett par stativare lika mycket som dessa.

Dra gärna ett pm när/om det drar ihop sig.

http://www.minhembio.com/yfront
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/09/29 :  19:26:28  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Bara konstiga bytesförslag hittils !.

Ingen som kan tänka sig en stativare som har en bas så du tror åskan går i huset , ett fylligt naturtroget mellanregister och en diskant som spelar skjortan av t.o.m högtalare för halvmiljonen !?.

Priset är ju högt ordinarie för dessa, men med dessa mycket lätt begagnade som ju inte ens är inspelade borde ju priset kommit ner i nivå så åtminståne några fler borde intressera sig,

Prövar sänka priset till 40.000:- rent köp !!, en bra bit under halva nypriset i Europa på en ett år gammal högtalare.
Något mer kan åtminståne inte jag gå ner det närmaste året i alla fall, om inte sterbhuset tar vid före :-)

MVH AnTra

There is NO substitute for PURE power.
Go to Top of Page

AnTra
Member

178 Posts

Posted - 2007/10/18 :  23:26:54  Show Profile  Visit AnTra's Homepage Send AnTra a Private Message
Sålda för begärt pris och önskar nya ägaren lycka till, till köpet av dessa fantastiska stativare ! .

There is NO substitute for PURE power.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000