HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Jag digitaliserar dina band till CD.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/09/17 :  09:05:00  Show Profile Send poppen a Private Message
Har du gamla rullband eller ev kassttband som behöver digitaliseras.

Jag gjör jobbet för 1:50 min. + 10 kr för material. det blir 100 kr per cd även om den är längre än 60 min.

Jag Har et bra ljudkort i datorn AVID M-audio firewire samt ett bra ljudprogtram: live lite.

Vid fler band finns prutmån.

Du bestämmer själv format. Men till CD är det 16 / 44,1 som gäller men jag kan även ornda 24 / 96 på DVD skiva.

eller om du vill ta med dig ett USB minne går det också bra.

tel dagtid. 08 - 743 26 23
mail per.persson@kf.se

Vissa firmor tar 300 kr start avgift + 3:50 min så jag ligger inder marknadspriset.

Edited by - poppen on 2007/09/18 09:18:07

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/18 :  09:34:26  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Borde inte det här ligga under butikshyllan Då du säljer en tjänst så skall du
betala moms och inkomstskatt. Gör du inte det så jobbar du svart och då känns det
inte rättvist att ha andra företag som prisreferens.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/09/18 :  11:26:57  Show Profile Send Zombie a Private Message
Man ska betala sociala avgifter också...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/09/18 :  12:18:59  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Annars kan man med hjälp av en hyfsat bra dator och lite gratisprogram fixa detta själv

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/09/18 :  15:32:34  Show Profile Send Lovan a Private Message
Hobbyverksamhet förmodligen så han behöver inte betala skatt, sociala avgifter eller moms
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/09/18 :  22:09:02  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Eftersom Säljes/köpes/bytes inte är diskussions fora så skall man inte svara i en tråd på dessa fora utan använd PM funktionen om du vill svara eller ställa följdfrågor på en annons.

Mer info finns att läsa i stickyn Läs detta innan du annonserar/svarar på en annons

Mvh Roger

Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2007/09/18 :  22:52:07  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Ber om ursäkt för övertrampet.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/09/19 :  10:36:35  Show Profile Send poppen a Private Message
Hobby verksamhet behöver väl inte F skat för: trodde jag bar kunde hjälpa er mot en symbolisk ersättning. troligt vis avstår jag då min fritid för blygsamma 100 kr timmen. För det ska man väl inte behöva F-skatt. Vad jag vet är väl hobby inkomst under 6000 skatte fritt.

Blir det lönsamt då får jag väl skaffa mig f-skatt och höja priset till 300 kr timmen.

Annars får jag väl ta bort erbjudandet. Det kanske är det bästa. Då slipper vi diskussionen att näringsindikare förlorar sin inkomst. Men dessa riktar ju sig oftast till företag och inte privata personer





Ska man kräva F-skarrsedel om man anställer en barnvakt en kväll ?
- Det är väl ung. samma kriterier det handlar om.

Edited by - poppen on 2007/09/19 12:03:06
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000