HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bästa tweaket, någonsin!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Prot
Starting Member

19 Posts

Posted - 2002/12/08 :  15:10:08  Show Profile Send Prot a Private Message
Körde i torsdags det gamla "ganjatweaket", har inte hämtat mig än. Det var det bästa jag någonsin varit med om! Min anläggning MÅSTE ha låtit som en flera hundratusenkronors anläggnig, det var sanslöst bra. Nu kanske ni andra audiofiler inte tycker att detta är ett seriöst tweak, men det fungerar bra, kanske för bra... o tänk på att man får bra mycket ganja för dom summor som figurerar här på forumet...Jah rules!

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/12/08 :  15:14:15  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by Prot

Körde i torsdags det gamla "ganjatweaket", har inte hämtat mig än. Det var det bästa jag någonsin varit med om! Min anläggning MÅSTE ha låtit som en flera hundratusenkronors anläggnig, det var sanslöst bra. Nu kanske ni andra audiofiler inte tycker att detta är ett seriöst tweak, men det fungerar bra, kanske för bra... o tänk på att man får bra mycket ganja för dom summor som figurerar här på forumet...Jah rules!



Hej och grattis Prot!

Vad är föresten "ganjatweaket" för något?
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/12/08 :  15:15:27  Show Profile Send norman a Private Message
quote:
Originally posted by Prot

Körde i torsdags det gamla "ganjatweaket", har inte hämtat mig än. Det var det bästa jag någonsin varit med om! Min anläggning MÅSTE ha låtit som en flera hundratusenkronors anläggnig, det var sanslöst bra. Nu kanske ni andra audiofiler inte tycker att detta är ett seriöst tweak, men det fungerar bra, kanske för bra... o tänk på att man får bra mycket ganja för dom summor som figurerar här på forumet...Jah rules!


Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/12/08 :  15:35:52  Show Profile Send n/a a Private Message
*lol*

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/12/08 :  16:06:45  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:
Originally posted by Prot

Körde i torsdags det gamla "ganjatweaket", har inte hämtat mig än. Det var det bästa jag någonsin varit med om! Min anläggning MÅSTE ha låtit som en flera hundratusenkronors anläggnig, det var sanslöst bra. Nu kanske ni andra audiofiler inte tycker att detta är ett seriöst tweak, men det fungerar bra, kanske för bra... o tänk på att man får bra mycket ganja för dom summor som figurerar här på forumet...Jah rules!



Kan nog tro att det lät bra då =))

Specielt basen ??

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2002/12/08 :  17:10:32  Show Profile Send svejk a Private Message
Ja det kan ju få en att tro att en Philips Jet Set är high end.
Men efter ett tag blir det där som skvalpar mellan örona lika
bränt som Das Kapitals anläggning.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2002/12/08 :  18:41:37  Show Profile Send nalle a Private Message
En god vän till mig körde detta tweak en gång med en helt nyinköpt skiva. När han satte på den tyckte han att den var väldigt häftig med ett helt eget sound, ett nytt reaggesound. Efter ett par lyssningar gick han till kojs.
På morgonen satte han på samma platta och nu uppenbarade sig sanningen för honom. Det var en felpress där större delen av mellan-
registret försvunnit och bas och diskant inte lät på något sätt som det skulle. Så med ett ganjatweak kan man nog nöja sig med en vanlig klockradio(vilket är ungefär vad man har råd med efter några års tweakande

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?

Edited by - nalle on 2002/12/08 20:09:12
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2002/12/08 :  19:05:36  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Vad innebär detta tweak???

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Prot
Starting Member

19 Posts

Posted - 2002/12/08 :  19:10:35  Show Profile Send Prot a Private Message
Jo det är sant att det mellan öronen tar skada, men själva öronen blir fan så mycket bättre!! För oss vanliga dödliga med lite mindre bra anläggning, är det jävligt kul att lite då o då få höra hur det igentligen skall låta...Det är lite som att gå på konsert, fast man är hemma i favvopositionen med en chippspåse eller nåt annat gott i handen.

Tänkte just, undrar hur en flera hundratusenkronors-anläggning hörs med "grästweaket" inkopplat? någon som vet? Det måste vara så nära en psykisk orgasm man kan komma.

Det KAN vara rätt fördelaktigt med ett extra slutsteg och fin-högtalarna i fysboxen, men det finns givetvis också nackdelar. Bruka "ganja/grästweaket" förståndigt, så är det nog ingen fara, det var i alla fall en sjuhelvetes resa in i fin-hifi rummet
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2002/12/08 :  19:22:31  Show Profile Send n0p a Private Message
ganja=gräs... dvs. att röka på en riktig feting... sen om de är hasch eller marijuana som avses är jag inte riktigt säker på...

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2002/12/08 :  19:26:39  Show Profile Send svejk a Private Message
Detta tweak (hachrökning) gör förr eller senare att stereon hamnar på stampen, skivorna på skivbörsen,måste ju ha mera tweak. Sedan blir jag en drömmare som inte får ett skit uträttat, när jag får tid ska jag, när jag känner för det ska jag, är standardfraser men ingenting händer. Möter detta i mitt jobb som rådgivare i alkohol/narkotika frågor.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Michael Dupé
Member

154 Posts

Posted - 2002/12/08 :  20:17:48  Show Profile Send Michael Dupé a Private Message
quote:
Originally posted by Prot

Körde i torsdags det gamla "ganjatweaket", har inte hämtat mig än. Det var det bästa jag någonsin varit med om! Min anläggning MÅSTE ha låtit som en flera hundratusenkronors anläggnig, det var sanslöst bra. Nu kanske ni andra audiofiler inte tycker att detta är ett seriöst tweak, men det fungerar bra, kanske för bra... o tänk på att man får bra mycket ganja för dom summor som figurerar här på forumet...Jah rules!




Go to Top of Page

Prega
Starting Member

6 Posts

Posted - 2002/12/08 :  20:20:40  Show Profile Send Prega a Private Message
Ett tips: Ganjatweaket gör sig bäst med jazzskivor har jag märkt, helst lite äldre svänging jazz som Gene Krupa eller Chick Corea, reaggemusik också, men rockmusik blir inte riktigt lika ball. Håller med Prot, då detta tweak är inkopplat är det som att vara på konserten.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/08 :  20:52:03  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
ren idioti..
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:00:17  Show Profile Send daggen a Private Message
robin fischer: varför tycker du det? för att samhället säger att man inte ska röka gräs eller? kom gärna med argument emot det. visst...det innehåller thc samt en större mängd tjära än vad vanlig tobak innehåller och det kostar lite grann men vid "normalt" bruk har inte dessa nackdelar någon större påverkan för ditt fysiska och psykiska tillstånd. vad talar mot att man inte ska få koppla av med en joint på samma sätt som man kan koppla av med ett glas vin eller en whisky? du har ju säkert inte testat det själv så jag tycker inte att du ska kalla en sak som är accepterat och används av hundratals miljoner människor världen över för ren idioti. det är ju bara vi i lilla inskränkta sverige som inte verkar fatta alkohol är en mycket "tyngre" drog än cannabis.
men berätta gärna varför det är ren idioti...

Edited by - daggen on 2002/12/08 21:02:55
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:11:43  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
varför? okej..

dråga sig är inte smart? varför skulle man? varför göra nåt som kroppen blir beroende av?

nu tänker ni säker.. "men i liten skala är det inte farligt"

jag har vänner som jobbar med att avgifta folk, å ALLA har tänkt så i början..

jag.. JAG tycker att det är idioti att ens ta nåt som kroppen far illa av..

jag har även haft en vän som dog när han var hög..

jag gillar inte alkohol heller ska du veta.. jag jobbar på uteställen å ser hur människor far mer och mer illa av det..
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:15:06  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Nä men vad trevligt en tråd om HASCHRÖKNING!

Jag läser hellre bråkiga trådar om kablage och LTSare men att läsa om sådan här skit det är bara för mycket. Tråden och att man överhuvudtaget tar upp ett sådant här ämne visar ju bara hur omdömeslös man kan bli...

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:16:42  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
MacDaxy, åh, en till som tycker så.. tack för det!

Moderatorer, tråd om knark förespråkar väl knappast forumets anda?
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:25:50  Show Profile Send daggen a Private Message
robin: ok, accepterar dina åsikter. dricker du inte alkoholhaltiga drycker? hur dog din kompis, det lär ju inte ha varit av överdos iaf eftersom det är nästintill omöjligt.

macdaxy: varför är det omdömeslöst att diskutera huruvida en drog är bra eller ej? detta är ju faktiskt ett diskussionsforum och droger passar ju utmärkt att diskutera. den skulle väl kanske ligga under övrigt dock. denna tråd är väl i varje fall inte värre än de trådar som finns under övrigt och handlar om bästa whisky etc.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:28:45  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
daggen, jasså? överdoser omöjliga? öh.. nej..

han sköt sig...

daggen, whiskey ger tamejfan inte samma bieffekter ska du veta!

om vi ses så ska jag berätta för dig lite saker som händer med kroppen även fast man för tillfället inte "rökt på"

knark ligger kvar i underhudsfettet i åratal bland annat..

dricka? jo det händer men jag gör det inte så ofta..
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:34:20  Show Profile Send daggen a Private Message
robin fischer, uttala dej inte om saker du inte vet nåt om! när du dricker för mycket sprit blir ju kroppen helt "utom kontroll", du raglar om kring och har inte en aning om vad du gör. man gastar och skriker, slåss och spyr. ja, man gör helt enkelt helt sjuka saker. dessutom är det ganska lätt att bli alkoholförgiftad och därigenom dö väldigt dö om du inte får läkarvård snabbt.

om du röker för mycket kommer du till en tröskel där du inte påverkas något mer, det som kan hända är att du somnar. visst, det finns väl skräckexempel där folk har fått s.k psykoser, men detta är ju säkert i kombination med andra droger plus att dessa skräckexempel är menade att fungera som skräckexempel, dvs avskräcka folk från att röka och därför är dom också överdrivna
Go to Top of Page

Prega
Starting Member

6 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:34:21  Show Profile Send Prega a Private Message
att slänga ut 10-100.000-tals kronor på musikanläggning skulle nog många klassa som idioti också.
håller med daggen. ball tråd som kanske skulle varit under övrigt, men det handlar ju om att faktiskt tweaka sina egna öron, så varför inte.
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:38:22  Show Profile Send daggen a Private Message
förresten, knark "ligger" inte kvar i underhudsfetter i åratal,
däremot gör den verksamma substansen i tex cannabis det. detta ämne förkortas THC och binder sig i fettvävnader. detta ämne anrikas till viss del och eftersom hjärnan består till stor del av fett så sätter det sig gärna där.
men som sagt, vid normalt bruk är denna mängd THC som anrikas försumbar.

whiskyn "äter" dock upp din lever fortare än vad THC´n äter upp din hjärna ;)

Edited by - daggen on 2002/12/08 21:40:39
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:39:26  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
daggen , vet mer än du tror å nej jag tycker inte alkohol är bättre, men det ger dock inte biverkningar fler år efter man "lagt av" talar om fler drogen än det som är i topic, men till alkoholen är det lätt att falla tillbaka...
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/12/08 :  21:42:29  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Det här var nog det absolut dummaste jag läst på forumet hittils... Jag låser tråden här och ber er vänligen men mycket bestämt hålla er ifrån dessa diskussioner på Hififorum.nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000