HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fleshquartet med gäster.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2007/09/13 :  18:36:32  Show Profile Send JonFo a Private Message
På senaste plattan har fläsket plockat in några av sveriges bästa sångare, nu turnerar man med den skivan och gästartister.
Igår hade jag förmånen att få se dem live i Linköping. Tyvärr på konsert och kongress som enligt min mening är en mindre bra lokal för ett sånt arrangemang men vad gör man väl inte?

Freddie Wadling var den första sångaren på scenen och han gjorde nog ingen besviken. Hur kan han sitta helt ihopsjunken i en fåtölj och sjunga på det viset? Tidigare när jag sett dem har han visserligen suttit mellan sina sånginsatser men den här gången valde han at sitta hela tiden. Tyvärr ser han mer sliten ut än någonsin men han verkade åtminstone glad och nöjd under konserten.

Nästa sångare ut på scenen var Nicolai Dunger, ingen av mina favoriter men det funkade väl.

Sist ut innan pausen var Teodor Jensen. Det kändes som många i publiken kanske inte hört hans band The Plan och därför inte visste vad de skulle förvänta sig. Herregud vilken inlevelse den mannen har. Publiken var helt i extas efter hans sista låt.

Först ut efter pausen var Titiyo. Vi fick bland annat höra henne sjunga We Vie i duett med Nicolai vilket gladde åtminstone mig eftersom jag tycker det är en grymt bra låt.

Anna Ternheim var nästa sångfågel ut. För mig som inte sett henne live förut var det lite smått omskakande, vilken uttrycksfull röst, vilket gitarrspel.

Freddie fick äran att avsluta konserten, i sista låten The Walk fick han hjälp av alla de andra sångarna. När han sjunger Over the rainbow och the walk är det total ståpäls på mig. Några av kvällens absoluta höjdpunkter.

Extranummren framfördes utan sångare och som vanligt avslutade man med Fleshtime.

Det var tio år sen jag senast såg dem innan den här gången men jag blev inte besviken trots högt ställda förväntingar och att ena violinisten saknades (sjukskriven).

Kort sagt, kommer de i närheten av där du bor så missa inte detta!

# Jon

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/09/13 :  21:37:58  Show Profile Send garmen a Private Message
Jag la ett inlägg om detta några dagar innan dom skulle lira på liseberg i 3 hela dagar. Fick inte speciellt stort gehör, riktigt trist. Hoppas att det var fler än jag som såg dom, dock han jag bara med en spelning av dom tre.

Missade Ternheim och Dunger, men det spelade ingen roll fick höra och se Johan Renk aka Stakka Bo, hans duet med titiyo när dom körde deras gamla klassiker WE VEI ! det fanns inte ord för att beskriva hur bra det var. Sen drog han även av Mute även den var grym. Christian Walz var med och körde ett par låtar, bla sin stor hit från något år sedan Hit and run, kul mix med fläskkvartetten :)

fick bytt några ord med johan renk efter konserten och medelade till min stora förtjusning hur jäkla bra mute och we vie var och även är. han tackade väldigt ödmjukt och sa att dom två låtarna hade han inte kört live på han visste inte när.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/09/14 :  09:24:23  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Freddie Wadling hade förhoppningar om en ny Blue for Two-platta. Tydligen har de en hel del material liggande i byrålådan.
Hoppas verkligen det blir av.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/09/14 :  12:47:58  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Låter som en kul konsert! Ser dem om de kommer till Sthlm!

Johan
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/09/14 :  12:55:18  Show Profile Send ztenlund a Private Message
http://www.ticnet.se/html/artist.htmI?l=SE&artist=Fl%E4skkvartetten+med+s%E5ngare

10.8 Göteborg, Liseberg
11.8 Göteborg, Liseberg
12.8 Göteborg, Liseberg
24.8 Malmöfestivalen
7.9 Luleå, Kulturens Hus
12.9 Linköping, Konsert & Kongress
13.9 Uppsala, Konsert & Kongress
15.9 Gävle, Spegeln
16.9 Stockholm, Rival
19.9 Oslo, Gamle Logen

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2007/09/14 :  17:41:54  Show Profile Send JonFo a Private Message
Garmen; Var det fler gäster förutom Wadling, Renck, Titio och Walz när du såg dom?

Björn-Ola; Var har du läst det någonstans? Vore grymt! Är ett stort Wadlingfan...

# Jon
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/09/15 :  01:09:39  Show Profile Send garmen a Private Message
han från popsicle, vad han nu heter :P dålig på namn och sedan var det en snubbe till. kommer dock inte ihåg. men det var sjukt bra :D

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2007/09/17 :  19:28:00  Show Profile Send JonFo a Private Message
Måste ha varit Andreas Mattsson från Popsicle. Den andre snubben är ju lite svårt att veta vem det var. ;)

# Jon
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2007/09/17 :  23:17:43  Show Profile Send kent_n a Private Message
Har dessvärre inte sett dom live, men jag har köpt skivan med gästartister, kanon.

var inte sthlm med å turne planen ?
Go to Top of Page

kent_n
Member

234 Posts

Posted - 2007/09/17 :  23:18:44  Show Profile Send kent_n a Private Message
Ähh f-n...såg nu Rival sthlm..missat dom..suck trist
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2007/09/18 :  17:04:15  Show Profile Send JonFo a Private Message
Kent Nylander; Om du tyckte den var bra ska du skaffa dom andra som i mitt tycke är betydligt bättre. Mina personliga favoriter är Fire Fire och Flow.

# Jon
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000