HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Runescape??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/09/11 :  17:46:14  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Nån som vet vad det är för spel,jag vet att det är ett onlinespel i medeltida miljöer o att det finns en version som kostar pengar o en som är gratis.
Sonen vill börja med detta spel för flera av hans vänner kör på nåtet.
När vi skulle logga in så var spelet från minimum 13 år o då drog jag öronen åt mig o blev världens sämsta farsa

Jag vill veta lite om spelet tex varför det är 13-års gräns på det(sonen är 9

Nån som kan hjälpa mig med detta?

Länkwww.runescape.com

Patrik


Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/09/11 :  18:54:48  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Det finns en avdelning på deras hemsida för föräldrar: http://www.runescape.com/kbase/viewcategory.ws?ref=main&cat_id=884
Där verkar finnas förklaringar till det mesta som gäller Runescape, dom skriver bl.a "Vill du inte låta dina barn titta på Sagan om ringen så är Runescape antagligen olämpligt".
Dom samarbetar tydligen med diverse organisationer för att göra spelet lämpligt för yngre också, däremot kan en del problemlösning och element i handlingen vara för komplext för yngre. Så då kanske farsan får hjälpa till och lösa problem tillsammans med sonen, kanske?

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/11 :  18:57:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har för mig att jag har fått den frågan oxå, från en fd kollega, som undrade vad sonen ville spela, då han var tvungen att betala med kort,, eller hur det var då.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/09/11 :  19:14:56  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Våra söner har spelat och 9 år är nog en ganska vanlig ålder att börja med Runescape. De började med gratisvarianten. Ungarna tycker det är kul som f-n.

De finns också äldre i spelet som försöker svuva de nya på låtsaspengar som finns i spelet men det brukat de lära sig på några dagar.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/09/11 :  19:22:42  Show Profile Send Larsho a Private Message
Min son har spelat detta spel ett tag, det är inte värre än vad vissa tecknade serier på TV visar.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/09/11 :  19:27:56  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Plus att det lär vara betydligt mer hjärngymnastik än "Transformers" eller "Pokemon"

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/09/11 :  20:07:38  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Ok,då blir dte att tillbringa ett par timmar med han o sedan är han nog självgående.

Tackar för svaren,svårt att veta vad ungarna sysslar med därute.

P

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/09/11 :  20:31:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är BRA att fråga och inte bara säga "Ja, ja, klart du får det"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2007/09/11 :  20:56:53  Show Profile Send acebowler a Private Message
ZAlve: helt riktigt!

Här hemma spelas det åxå runescape. Verkar vara ett ofarligt spel vad jag sett.. Dom håller rätt hårt på etiketten som snabbt resulterar i utslängda medlemmar om man skriver en massa könsord å skit... BRA!

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000