Author |
Topic |
|
Orpheus
Member
970 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 17:46:14
|
Nån som vet vad det är för spel,jag vet att det är ett onlinespel i medeltida miljöer o att det finns en version som kostar pengar o en som är gratis. Sonen vill börja med detta spel för flera av hans vänner kör på nåtet. När vi skulle logga in så var spelet från minimum 13 år o då drog jag öronen åt mig o blev världens sämsta farsa
Jag vill veta lite om spelet tex varför det är 13-års gräns på det(sonen är 9
Nån som kan hjälpa mig med detta?
Länkwww.runescape.com
Patrik
|
Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660 |
|
Nykmark
Member
379 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 18:54:48
|
Det finns en avdelning på deras hemsida för föräldrar: http://www.runescape.com/kbase/viewcategory.ws?ref=main&cat_id=884 Där verkar finnas förklaringar till det mesta som gäller Runescape, dom skriver bl.a "Vill du inte låta dina barn titta på Sagan om ringen så är Runescape antagligen olämpligt". Dom samarbetar tydligen med diverse organisationer för att göra spelet lämpligt för yngre också, däremot kan en del problemlösning och element i handlingen vara för komplext för yngre. Så då kanske farsan får hjälpa till och lösa problem tillsammans med sonen, kanske? |
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 18:57:23
|
Har för mig att jag har fått den frågan oxå, från en fd kollega, som undrade vad sonen ville spela, då han var tvungen att betala med kort,, eller hur det var då.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 19:14:56
|
Våra söner har spelat och 9 år är nog en ganska vanlig ålder att börja med Runescape. De började med gratisvarianten. Ungarna tycker det är kul som f-n.
De finns också äldre i spelet som försöker svuva de nya på låtsaspengar som finns i spelet men det brukat de lära sig på några dagar.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 19:22:42
|
Min son har spelat detta spel ett tag, det är inte värre än vad vissa tecknade serier på TV visar. |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
Nykmark
Member
379 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 19:27:56
|
Plus att det lär vara betydligt mer hjärngymnastik än "Transformers" eller "Pokemon" |
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 20:31:37
|
Det är BRA att fråga och inte bara säga "Ja, ja, klart du får det" |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 20:56:53
|
ZAlve: helt riktigt!
Här hemma spelas det åxå runescape. Verkar vara ett ofarligt spel vad jag sett.. Dom håller rätt hårt på etiketten som snabbt resulterar i utslängda medlemmar om man skriver en massa könsord å skit... BRA! |
GM 70SE Nu kör vi!!
|
|
|
|
Topic |
|