HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 En liten katt kanske????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/09/10 :  18:36:57  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Hela min familj vill ha en liten söt kissekatt.
Det är ju inte mitt favoritdjur men jag börjar väl så sakteliga ge med mig men...............
............kommer katten att lämna minahögtalare ifred eller blir det världens dyraste klösbräda,vad tror ni,de är ju inte kända för att kunna dresseras de små sötingarna

Patrik(ej djurovän)

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/09/10 :  18:39:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=63506

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7824 Posts

Posted - 2007/09/10 :  19:03:30  Show Profile Send Fuling a Private Message
Det hänger nog lite på om man har tur eller inte.
Jag har tre katter hemma och mina högtalare har klarat sig utan en skråma (även om de varit nära att vältas ett par gånger med det kan skyllas på mina rangliga uppställningar) medan brorsan fick sina högtalare strimlade då han bara hade en katt. Tack och lov var det billigt tjafs inköpta på någon vitvarukedja.

Ordentliga klösträd, gärna stora modeller som går från golv till tak är att rekommendera. Om katten tappar intresset efter ett tag så brukar det hjälpa att flytta klösträdet en bit i rummet, då blir det plötsligt nytt och spännande igen.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/09/10 :  19:16:26  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
jådå... mina högalare har klarat sig undan från både hunden och katten. Och inga klösträd har det heller behövts. Men vi kanske bara har haft tur

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/09/10 :  19:30:25  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Använd "FY-spray"...är egentligen för hundar men fungerar även på katter...(nja inte på, men mot kanske )

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/09/10 :  20:21:50  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Ett tips klipp klorna på kissen abslolut enklast att ha kontroll på rivjärnen. Jag har aldrig haft problem med de två jag har/haft den förra brydde sig inte så mycket den nye gillar inte musik alls.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2007/09/11 :  11:32:49  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Orpheus, vi har 6 vuxna misar 3 st 14v termiter hemma coh inga problem med klösande på högtalarna. Får dom bara ett eget ställe att klösa på och dom vet att där klöser man så är det inga problem.
Sen kan man ju hålla efter klorna lite, men toppa dom bara om man köper ett högt klösträd, blir så dåligt grepp annars .

Som sagt, vi har 3 st som är klara för lev, nu är det ju raskatter så dom kostar ju lite mer. Sen har vi 5 st som är 5 v, Audio-kullen om det skulle passa . Där finns en Vincent, Mc Intosh, Tuba, Cremona och Pathos. Cremona kanske stannar hemma i katteriet men dom andra är lediga.
http://www.humletassens.se/index.htm

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/09/11 :  11:41:56  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Hade problem med att katerna satte tassarna mot mellanregisterelementet när de skulle hoppa ner från högtalarna. Löste det hela med att köpa pandor-mjukisnallar på ikea och ställt dem ovanpå högtalarna, ska fyllas med något tungt sedan - min variant av "högtalar-möss"

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000