...Nu har jag fått nog av min ingångsväljare till min förförstärkare som glappar hela tiden.. (en billig från elfa, kostade bara 26kr tror jag..) så nu undrar jag om nån vet nån vridströmställare som funkar bra utan att vara onödigt dyr (d.v.s. inget audiofiltrams) det behöver vara en med 2poler och 4 lägen (eller mer)
Köp då ELMA:s lilla blåa omkopplare från ELFA. Runt en hundring sist jag kollade och du får guldpläterade kontaktytor, två poler och sex ingångar. Räcker för väldigt många omkopplinga utan att krångla. Med vänlig hälsning
Pekka Johansson _________________________ Lennon in the living room
Nu har jag en 3pols där jag skiftar över jorden (gemensamt för kanalerna) men jag tänkte strunta i det och koppla ihop alla jordar på ingångarna. Vet dock inte riktigt vilket som blir bäst, skiftar man jorden med vridströmställaren kanske man får lite resistans i konakterna i vridströmställaren men å andra sidan kanske man kan undvika jordslingor och störningar om man kopplar bort de andra apparaternas jord... hmm
(jag skall ha icke kortslutande då den sitter direkt efter ingångarna och det känns lite fel att koppla ihop de andra apparaternas utgångar när man byter ingång..)