HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Quad II, NOS GEC KT66, NOS Mullard GZ32 till salu
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/09/05 :  10:43:05  Show Profile Send Zombie a Private Message
Quad II, NOS GEC KT66, NOS Mullard GZ32 till salu
Pris för allt: 7000 kr + frakt (ca. ¤20)
Info:
Quad II med 4 Tfk EF86, 2 Mullard GZ34, 4 GEC KT66
+
4 st. GEC KT66 NOS, i princip oanvända
+
2 st. Mullard GZ32 NOS/NIB

Quad: trötta elyter bytta, läckande Hunts PIO ersatta med ryska teflonkondingar (K72), Telefunken EF86 inköpta NOS, Mullard GZ34 inköpta NOS, flashbacksales jones->phono adapter medföljer (£15). GEC KT66:orna schyssta. Jag har dock inte rört kolmassemotstånden, en del är ur tolerans. Finns att köpa hos L-H Audio. Summasummarum: stegen är "servade", har rör och komponenter värda runt 2000 isatta.
Gör ett klipp.
Osminkade bilder finns. Låt er inte förskräckas av bilderna, stegen ser BETYDLIGT bättre ut i hyllan. Jag vill bara vara ÄRLIG med vad jag säljer. Kan t o m tänka mig att slänga med brukanvisningen i skick som ny.
Trött på att förklara, snacka, diskutera, vill bara bli av med allt, sista chansen innan det dumpas på ePay. Till alla de som vill veta rörens parametrar, hur många timmar de gått, varför Quad-stegen har ett par skruvhål extra, om teflon låter bättre än papper, varför färgtonen inte är exakt lika: vänd er till ePay el. likn. och köp samma prylar till dubbla priset...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000