HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 outlook backup-flytta dator?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/09/04 :  17:41:36  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jo, jag har byggt mig en ny dator, vill föra över allt från outlook från den gamla till den nya. Kalender, kontakter, sent mail, inboxen och så vidare.

Vad jag har gjort är att jag flyttat alla mail till archive foldern, även flyttat kontakter mm. Det finns en archive.pst under min användare i en microsoft katalog. Den blir större när jag släpper ner saker i archive foldern, så jag antar att allt under archive foldern då finns i archive.pst? Om det är så så antar jag att jag bara flyttar över pst filen till min nya dator? Importera eller hur får jag upp dem i nytt program?

Nytt program, har outlook här med, men finns det andra program som kan läsa en pst fil?

Ja, lite mail frågor här, hoppas någon kan svara.


Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2007/09/04 :  19:49:38  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Det är lite olika hur man gör beroende på vilken version av Outlook man har men via länken finner du svar http://support.microsoft.com/ph/928/
Kopiera över alla .pst-filer, du har fler än 1.

Edited by - fidelityn on 2007/09/04 19:53:21
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/09/04 :  19:57:04  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Går det att exportera/importera?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/09/04 :  20:59:47  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Länken var död, blev det fel?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:27:15  Show Profile Send Larsho a Private Message
varför inte göra en ny mapp på skrivbordet, och exportera samtliga mail till mappen med en pst fil? så brukar jag alltid göra och det fungerar alltid, sedan är det bara att bränna över det på en skiva.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/09/04 :  23:58:21  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag har inte Outlook, utan Outlook Express, men jag har misslyckats att flytta mail och kontakter många gånger förr i tiden (till båda programmen har jag för mig).

Det finns ett program som heter "Argentum Backup", med gratis demoversion, som automatiskt backup:ar alltsammans till en zipfil. Har för mig att jag dubbelkollade att det funkade fint att packa upp och importera alltsammas i Outlook Express.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/09/05 :  08:57:41  Show Profile Send denada a Private Message
Hej på dig.

Om det är så att du kör outlook som fristående mailprogram (inte mot en exchange server) så har du ett par *.pst filer du ska vara rädd om. ARCHIVE.PST är gammla mail som outlook har arkiverat åt dig. Men du har en som heter personliga mappar.pst (på svenska) som innehåller de mail som inte är akriverade. Dessa två filer behöver du bara kopiera med dig till nästa dator.

Har du en exchange i botten så är det samma filer och en .ost fil. Fast då behöver man inte bry sig om .ost filen för den ligger på servern ;-)

Har du något problem utöver detta så tveka inte utan dra ett pm till mig eller något så ska vi nog fixa det.

Det är alltid trevligare att hjälpa folk på forum än på jobbet... (Jobbar som IT-ansvarig på ett litet produktions bolag med 150 pers....)

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2007/09/05 :  08:58:56  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Gör en export för säkerhets skull:

File->Import & Export->Export to a file->Personal Folder File->Välj "Inbox" + "Include subfolders" *

*Det kan vara så att du har flera filer utöver "Inbox", isåfall får du göra om detta en gång för varje fil.

Sedan importerar du dessa filer på den nya datorn och allt skall vara fint.

Mvh Mikael

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/09/05 :  13:54:47  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Alltså för klarhet, outlook jobbar mot en exchange server i botten. Men, jag har outlook inställt så den lagrar alla mail lokalt med. Så, nu har jag inte kontakt med mail servern, utan vill backa up allt som jag har, det ligger lokalt alltså.

Jag har dragit över allt jag vill ha till archive foldern I outlook, alltså jag har inga mail som jag vill spara kvar in inboxen.

Jag har en .ost fil så den kan jag alltså strunta i? Vill bara kunna läsa de här gamla mailen och kontakterna. Det är allt.

Så, eftersom allt ligger i Archive foldern då borde det räcka med archive.pst alltså. Kan någon bekräfta det så är jag god och glad.

En sak till, finns det andra program än outlook som kan läsa pst filer? Så måste man inte använda outlook, nu har jag en möjlighet att välja själv, det hade jag inte förut, så alterntiv är bra.

Tackar för hjälpen hittills.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/09/05 :  13:57:33  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jo, det finns ju ingen "export" på archive foldern? Så jag antar att jag bara sparar archive.pst foldern, så är jag hemma.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/09/05 :  18:06:55  Show Profile Send Lovan a Private Message
Jag vet inte om programmen i sig kan öppna filerna men de flesta program kan importera från outlook. T.ex. Eudora och Thunderbird.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000